Backintervaller = endorfinrus

I natt åskade det hysteriskt här. Därför kände jag mig varken pigg eller utvilad när Musslan studsade ur sängen vid åttasnåret för att ge sig ut till golfbanan. Det där med sammanhängande sömn är sannerligen viktigt för mig och blir sömnen rubbad under natten känner jag av det direkt. Jag tog god tid på mig att väcka kroppen innan jag cyklade upp till spåret för backintervaller.

Just nu är det överfantastiskt vackert ute. Det är ju lite lätt att glömma bort naturen och dess skönhet mellan varven. Man längtar och väntar på grönska och sommartid och vips är den här. För mig är det ett privilegium att ha tillgång till vacker skog runt hörnet och jag njuter!

20130602-125042.jpg20130602-124430.jpg20130602-124358.jpg

I löparspåret finns det gott om backar och det är inte svårt att få till riktigt utmanade backträning. Idag avverkade jag 10 kilometer upp och ner i backarna och sprang på i ungefär en timme. Det känns som att jag har utvecklats rent tempomässigt eftersom jag kan springa 1 mil runt timmen trots att jag springer lugnt mellan intervallerna och inte på något sätt maxar upp i backarna med tanke på att de är långa. Här är det inte intervaller där jag maxar tempot under kort tid utan snarare uthållighetsträning och att tänja gränser för mjölksyra. Jag var fullständigt jättetrött när jag var färdig och cyklade hem med ett gigantiskt leende på läpparna. Dagens pass blev ett sådant endorfinrus och trots att jag är trött kommer jag leva på energin hela dagen. Ljuvligt!

20130602-124546.jpg

Tlööööött men lycklig och fylld av endorfiner. #jagärkaptenpåminbåt

20130602-124406.jpg

Kommentera

