Om att irriteras eller inspireras

Det här med sociala medier och bloggar uppfattas olika för olika människor. Jag finner inspiration genom att läsa bloggar och att följa människor på Instagram eller andra sociala medier. Jag blir peppad! Själv tillhör jag den skara människor som flitigt uppdaterar på Instagram och tycker att det är oerhört roligt. Dels för att jag tycker om att förvara mina dagar på säkert ställe. In case att jag skulle glömma bort ni vet. Dels för att jag också vill inspirera andra människor till rörelse och ett hälsosamt liv. Kan jag, kan ni.

Jag vet att det finns dem som irriterar sig på mitt flitiga uppdaterande, både gällande Instagram och bloggen. Då tänker jag mest att det är helt valfritt att följa någon genom sociala medier. Då och då blir jag avföljd och ser det numera som något bra. Man ska inte följa människor genom sociala medier om man irriteras. Det är bara dumt. Jag läser bloggar som får mig att må bra. Jag följer människor på Instagram som ger mig inspiration, glädje och pepp. Simple as that.

En kille som har gjort en helomvändning i livet och inspirerats av mitt uppdaterande på Instagram är Sebastian. Kanske handlade det till en början av någon form av irritation som ledde till den där underbara och boostande känslan: kan hon, kan jag. Så han började gå morgonpromenader och tog sig till gymmet. På två månader har han genomgått en kroppslig förändring och har mycket mer energi. Jag tycker att det är så roligt och inspirerande när människor gör positiva förändringar i livet som gör att de mår bättre och tycker mer om sig själva. Heja dig Sebastian! Keep up the good work.

egge

2 thoughts on “Om att irriteras eller inspireras

    • Men det är ju så! Det är ju bara att inte följa en människa om man samlar på sig negativ energi eller irritation istället för inspiration 😛

Kommentera

