Sommarsession: första veckan

Förutom att planka väldigt mycket fick jag också till en riktigt grym träningsvecka första veckan i Sommarsession vol.1. Hela sex pass blev det och det känns himla roligt. Jag brukar ha som mål att köra fem pass i veckan, men den förra veckan hade jag både tid och energi till att köra lite extra. Kul! Tummen upp för förra veckan var givetvis att jag kom i mina smaljeans som har legat i garderoben sedan hormonerna och mitt sockerberoende gjorde kaos i höstas. Det var en sådan härlig känsla att knäppa knappen och känna att allt hårt slit under våren börjar ge resultat. Step by step.

20130602-202658.jpgVad som också får tummen upp förra veckan är löpningen. Det flyter på så fint och jag känner glädje. Inget tvång, ingen press. Jag springer och jag njuter av det. Det känns som att jag har tjatat om det hela våren nu men det är en stor vinst. Med facit i hand är det enkelt att säga att Prestationsprinsessan i mig hade löpningen i ett järngrepp och allt det roliga försvann när jag enbart sprang för att prestera. Nu är det snarare jag som har Fröken som vill prestera hela tiden i ett grepp och det är jag som styr mina tankar och känslor. Jag är kapten på min båt.

Med det sagt måste jag säga att första veckan i Sommarsession vol.1 blev väldigt bra träningsmässigt. Jag är nöjd!

20130602-124410.jpgDen här veckan planerar jag in fem pass i kalendern. På torsdag ska jag och ett gäng andra träningstokar delta i Bootcamp. Det är en av mina stora inspirationskällor Ingela som har bjudit in (jag hoppas att jag ska få lyfta henne i bloggen till hösten!). I nuläget vet jag inte särskilt mycket om vad vi ska göra, men det ska bli döroligt. I beskrivningen stod det oömma kläder och handskar. Dessutom har jag hört rykten om traktordäck så jag misstänker att det blir tufft.

Planen ser ut som följer:
Måndag: Vila
Tisdag: Biceps, rygg
Onsdag: Löpning
Torsdag: Bootcamp
Fredag: Aktiv vila
Lördag: Axlar, bröst, triceps
Söndag: Backintervaller eller ben/rumpa (jag gör vad jag känner för)

Kommentera

