Plankor, kråkor och lägenhet

Hej kompisar.

Den här tisdagen inleddes på gymmet där rygg och biceps avverkades. Ett intensivt och svettigt pass. Jag tränar fortfarande mer uthållighet än tung styrka eftersom jag märker att min kropp svarar bra på det. Jag tror dock att det är viktigt för kroppen att får variation i träningen och försöker lägga in något tyngre set här och där och varierar mellan enkla set, superset och dropset. Just dropset gillar jag att avsluta med och verkligen krama ur det allra sista ur musklerna. Det bränner gött!

20130604-095121.jpgDen här veckan är det 30 minuter i plankutmaningen #plankan2013 som ska avverkas. Det är ingen omöjlighet men ändå ganska mycket. För mig. Min plan är att planka sex minuter om dagen i fem dagar. Främst i anslutning till träning men för att se till att samla ihop mina minuter kan det också bli någon minut här och där när jag lagar mat eller väntar på tvätten. Jag känner i magmusklerna att jag har jobbat mer med dem förra veckan och det ska bli spännande att se hur det känns när den här veckan är över.

Förutom att planka, planka, planka övar jag också vidare på yogapositionen Kråkan mellan varven. Det där med att ta mig in i armhålorna har jag inte riktigt lyckats med men däremot får jag ihop fötterna och kan stå i den positionen betydligt längre tid. Trägen vinner.

20130604-095125.jpgOch just det: igår blev Musslan och jag med lägenhet. Sjunde gången gillt kan man väl säga. Vi har tittat och tittat och tittat på lägenheter men det har liksom inte klickat för oss. Förrän igår. Då kändes det rätt så fort vi klev innanför dörren och jag liksom svävar som på moln. Hur bra det än har gått att bo i Musslans lilla rävlya de senaste fem månaderna längtar jag efter mer utrymme och mina egna saker. Framför allt mina kökspryttlar. Åh, längtig!

4 thoughts on “Plankor, kråkor och lägenhet

  1. GRATTIS till lägenhet !! Kul med nytt och lite mer plats & skönt att rensa ur lite som det brukar bli.
    Ja 30 min planka blir lite mer utmaning .. Skönt att man kan variera den iaf, förra plankutmaningen jag var med i skulle man maxa varje dag i standardställning. Det tröttnade man på efter några dagar .
    🙂

    • Tack, det känns superskönt att äntligen ha hittat en större lägenhet. Och vi flyttar redan 1 juli så efter midsommar är det vi som sätter igång med tapetsering och målning. Längtar!

      Det är verkligen en utmaning med 30 min, men ändå en utmaning jag tror mig kunna ta mig igenom. Att maxa varje dag i standardställning skulle jag inte heller palla mer än någon dag. Om ens det 😛

    • Tack 🙂 Det känns så skönt att äntligen ha hittat något gemensamt och ett ställe som båda klickade med. Ibland får man ha lite is i magen och vänta tills det dyker upp något som verkligen känns rätt 🙂

Kommentera

