Ibland blir man bajsnödig när man springer

God morgon raringar.

Ännu en vecka med finfredagsfeeling mitt i veckan. Mycket härligt. Jag startade den här onsdagen med morgonlöpning. En underbart vacker morgon och strålande solsken. Det är inte svårt att ta sig ut och morgonträna när det är så fint väder. Jag kom på mig själv med att tänka flera gånger att det inte är särskilt länge sedan jag hoppade över isfläckar och frös om rumpan innan jag blev varm i kroppen. Vips har naturen förändrats! Som jag uppskattar den här gröna, sköna årstiden.

20130605-082238.jpgJag hade som mål att springa 10 kilometer idag men slutade på 9 kilometer. Inte för att jag inte orkade en sista kilometer utan för att jag blev så hysteriskt bajsnödig. I know, too much information. Men jag tycker faktiskt att det är viktigt att prata om kiss och bajs och annat som kan ställa till det när man tränar. För inte är jag den enda som bland blir alldeles jättenödig under en löprunda och liksom måste panikkissa i skogen. Det går ju an att kissa ute i naturen men den andra varianten av nödighet vill man ju helst utföra lite mer privat. Så jag fick helt enkelt köra en avstickare på vägen och ta mig hemåt. Bajsnödig eller ej, 9 kilometer i vacker natur är inte fy skam. Ljuvligt!

6 thoughts on “Ibland blir man bajsnödig när man springer

  1. Hahaha. Med två småbarn och en make som inte skräder orden är jag inte ett dugg känslig. Och kan meddela att jag flertalet gånger har bajjat i skogen. Inte skitkul (hihihi) men nöden har ingen lag. Bara att hitta tillräckligt stora blad… och ingen insyn. VOK-skogarna har fått sig lite gödsling av mig ibland, ja kära nån… tur att ingen såg en. Har ju dessutom fjällvandrat mycket genom åren och då kan man ju ha mil till nästa raststuga så bara att gilla läget… Tur att du tog dig hem då. När jag väl är nödig brukar det inte tålas att vänta på. (Kanske för mycket info där…)

    • Vilken tur att du inte är känslig. Man kanske blir mindre känslig när man får barn 😛 Men det är ju så, nöden har ingen lag. Jag har dock aldrig behövt att bajsa i skogen (än) men du verkar ha rutinen inne 😉 Det är ju fullt mänskligt och inget vi direkt kan styra över så ibland är det ju bara att gilla läget. Jag lär tänka på dig när jag springer i VOK nästa gång 🙂

  2. Haha! Skönt att någon vågar säga det, för precis så är det! Aldrig går det så fort som när man är nödig och måste hem 🙂

    • Det är ju fullt naturligt och ibland är det ju bara att sätta av hemåt 🙂 Lyckligtvis händer det inte alltför ofta men det är bara att inse läget när det väl händer 🙂

  3. En gång på en riktig långrunda blev det faktiskt två gånger. Varför göra något halvhjärtat när man kan göra det helstjärtat!

Kommentera

