Hur man firar nationaldag: svett, bildäck och gemenskap

Oh boy! Att träna tillsammans med andra är så roligt! För mig, som är lite av en ensamvarg, är det ett kliv utanför min comfort zone. Det är så utvecklande och det skapar en laganda som gör att man ger lite till. Jag ser så mycket fram emot #sommarfighten som drar igång veckan efter midsommar. Det är många mail som har trillat in i min inkorg de senaste dagarna men funderar du fortfarande på om det är något för dig: hör av dig.

Dagens bootcamp var tufft. Riktigt tufft. Instruktören Erik kom från Army Fitness i Linköping. Pedagogisk, kunnig och just tuff. Det enda redskapet vi använde var bildäck, vår egen och en kompis kropp. Här gäller det att inte vara rädd för att lorta ner sig, och inte heller för att ta i. Jag hade på mig en vit tröja och den var allt annat än vit när passet var avslutat. Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag tänkte där, men det finns ju tvättmaskin och blir tröjan inte ren vet jag vilken tröja som passar sig att träna utomhus resten av sommaren 😉 Jag gjorde de gemensamma övningarna med min vän Sandy och det passade väldigt bra. Vi är kroppsligt sätt ungefär lika stora och ungefär lika starka. En sådan fantastiskt bra start på dagen och ett sådant härligt nationaldagsfirande.

20130606-123415.jpg20130606-123410.jpg

Jag har redan anmält mig till omgång nummer två som äger rum den 29 juni. Det här vill man inte missa! I morgon kör jag lättare träning för att råda bot på den träningsvärk som kommer att uppstå. Ett lättare joggingpass i skogen med en kompis och lite funktionella övningar utomhus blir perfekt.

Hur firar ni nationaldagen?

2 thoughts on “Hur man firar nationaldag: svett, bildäck och gemenskap

  1. Jag har nog aldrig firat nationaldagen, däremot fyller jag år på just nationaldagen så det blir ju lite firande ändå. Bootcamp låter kanonhärligt, när jag är skadefri vill jag också testa på sånt!

Kommentera

