Backintervaller FTW!

Det blev intervaller i backar idag. Varmt! Lite för varmt nästan, men jag kämpade mig igenom upplägget och cyklade hem både svettig och myggbiten. Det där med småkryp och mygg är väl en baksida med utomhusträning så här års. De älskar mig de små jävlarna och jag får alltid gigantiska myggbett.

20130609-110452.jpg

Idag satsade jag på att köra hårt, intensivt och lite kortare än de tidigare veckorna när jag sprungit backintervaller. Jag värmde upp i cirka tre kilometer i lugnt tempo och sedan valde jag en mellanlång backe som jag sprang uppför i ett tempo en bra bit över min comfort zone och joggade sedan lätt nerför. Detta upprepade jag tre gånger. Därefter sprang jag cirka 1 kilometer i lugnt tempo och upprepade intervallerna i backe ytterligare tre gånger. Distansen slutade runt 6 kilometer när jag var färdig, men eftersom jag gav järnet i intervallerna uppför kände jag mig helt nöjd. Bra start på dagen! Imorgon startar jag dagen med morgonpromenad för att dra ut den träningsvärk i benen som troligen kommer utav dagens löpning.

När jag kom hem från skogen var Musslan vaken och jag svängde ihop en muggkaka som post workout-meal till mig och frukost till Musslan. Idag gjorde jag frosting på kvarg och hallon och det blev också himla gott! Jag äter ju inte kvarg särskilt ofta längre så jag får se hur magen reagerar på det. Något annat jag har märkt med just mejeriprodukter är att jag blir lite geggig i halsen. Eftersom både kvarg och keso innehåller den hel protein tycker jag dock att det är bra att äta det lite då och då. Särskilt de dagar jag känner att jag har fått i mig dåligt med protein och vill öka proteininnehållet lite. Att lyssna på vad kroppen tycker bäst om är det viktigaste för mig, men mejerier då och då verkar inte göra alltför stor skada.

20130609-110511.jpg

Gott!

One thought on “Backintervaller FTW!

Kommentera

