Hiit-pass = svettpass!

Hej kompisar.

Idag har jag tränat mig dösvettig. Verkligen dösvettig. På schemat stod Hiit-pass med olika intervallupplägg med målsättningen att verkligen köra igenom kroppen och lämnat gymmet som en svettig pöl. Check på den!

Jag började med ett par intervaller i roddmaskinen och fortsatte därefter med en stege av benböj, armhävningar och burpees. Många burpees blev det och på ett sätt avskyr jag de små rackarna men samtidigt njuter jag av att jag orkar så många fler än i början av året. I januari fick jag nästan pausa efter max fem stycken och nu orkar jag många fler än så på raken. Och jag fuskar inte, det är kanske den största utvecklingen! Sist la jag in en favoritövning; man maker. En jobbig kombinationsövning som tar himla fint.

Det var givetvis läge att samla minuter i #plankan2013 och idag samlade jag på mig sex minuter av sidoplankor och statiska plankor. Sex minuter gjorda, ”bara” 34 minuter kvar. Idag var ett sådant pass då jag verkligen lämnade gymmet och kände mig som Kapten Cilla. Den energin lever jag på hela dagen!

20130611-093950.jpg20130611-093936.jpg

Kommentera

