Examensfest, stughäng och löpning

Hej raringar.

Som ni kanske har märkt tog jag en liten paus i helgen. Studentfirandet i fredags gjorde inga luckor för skrivande och i helgen har jag varit i min kusins stuga och slappnat av. Man kan säga att jag har haft ett par dagar när jag bara har varit, och det har varit ofantligt skönt.

20130616-204126.jpgMin brors flickvän tog alltså studenten i fredags och jag sa hejdå till mina treor. Efter skolavslutning och utspark åkte vi på examensfest hos Emilia och det blev en väldigt lyckad kväll där man skrattade med hjärtat. Det bjöds på god buffé, vin, tal och dans. Jag träffade nya bekantskaper och hade en väldigt rolig afton. Det var faktiskt länge sedan jag hade så himla roligt.

20130616-205357.jpgIgår vaknade jag med ett tämligen tungt huvud, men solen sken och det var en fin dag. Därför packade jag väskan och åkte ut till mina kusiners sommarstuga som ligger ute vid Fredensborgs Herrgård och Tobo Golfklubb. Vi hade en sådan härlig dag. Vi solade och spelade kubb och badminton och åt smaskig lunch och grillade på kvällen. Jag fick till ett träningspass i trädgården och gjorde min dagliga dos av plankan. Idag tog jag sovmorgon till halv 10. Det verkar som att lugnet där ute på landet gjorde att man sov både skönt och länge. Vi åt gemensam frukost i morse innan vi begav oss hemåt. Idag har vi ätit mammamiddag i Törnrosdalen och planerat midsommarfirandet. Vi brukar fira i Oskarshamn med hela tjocka släkten men i år firar vi på Öland. Tyvärr blir vi inte full skara i år, men jag hoppas att det blir en trevlig helg ändå. Jag längtar!

20130616-204237.jpg20130616-204043.jpg

För att avsluta den här härliga helgen på bästa sätt snörade jag på mig löparskorna och begav mig till VOK-skogarna för löpning i kväll. Sju sköna kilometer avverkade jag och regnet stod som spö i backen de tre sista kilometerna. Det var svårt att avgöra vad som var svett och vad som var regn men gött var det. När jag kom hem avverkade jag de sex återstående minuterna av veckans 40 minuter och det känns riktigt bra att checka av det målet för veckan. 40 minuters plankande under en vecka kräver viss planering och samlande men det är inte omöjligt. Tre veckor av #plankan2013 är avklarade och nu väntar den sista och fjärde veckan. Den sista veckan ska vi planka hela 50 minuter. Innan Annie drog i gång utmaningen hade jag sagt att det skulle vara klippt omöjligt att planka så många minuter under en vecka, men nu säger jag: 50 minuter shoot! Precis som Annie skriver är det bara 50 minuter av ett helt liv. 50 minuter som hjälper mig att få en starkare bål. Den här veckan behöver jag planka varje dag och faktiskt se till att samla några minuter här och där utanför träningstillfällena men det fixar jag.

Kommentera

