När man väl har skuttat över en orm förvandlas alla pinnar i skogen till fantasiormar

Hej raringar.

Vilken dag! Den har sannerligen gått i ett. Inte för att jag på något sätt stressade till jobbet när jag försov mig men resten har dagen har gått på speed. Det fina är att jag har varit sjukt effektiv och känner lugnet komma krypandes. Alla betyg är satta, jag har rensat bland alla pärmar och papper och storstädat min arbetsplats. Så fint som mitt skrivbord är just nu kommer det troligen bara vara under sommaren. Det är något särskilt befriande med att kasta papper och rensa bland pärmar tycker jag.

I eftermiddag har nycklarna till nya lägenheten hämtats och som alltid kändes lägenheten mindre än jag mindes när vi var där första gången. Fast det kommer att bli döbra och två veckor känns helt plötsligt som en evighet. Efter midsommar kommer den här bloggen att förvandlas till en renovering- och tapetseringsblogg i två veckor. Mycket arbete ligger framför oss men vi ska nog hinna bli klara i tid. Hoppas jag.

Eftersom jag missade träningen i morse snörande jag på mig löparskorna och gav mig ut i skogen på en tur ikväll. 5 km lugn löpning på sköna 27 min. Myggen var envisa, jag fick två flugor i ögat och jag skuttade över två ormar. De skrämmer skiten ur mig de där vidriga djuren och när man väl har sett en tror man att varje pinne och rot i marken är orm. Usch!

Med tanke på all mygg cyklade jag hem efter löpningen l i utförde dagens dos av plankan hemma. 8 min av statisk planka och sidoplanka med armar och ben i luften. 15 min avklarade, 35 min kvar innan jag är i mål. I can do it!

20130618-222018.jpg

Kommentera

