Sista arbetsdagen innan sommarlov och #yoga30d

Sista arbetsdagen innan sommarlov. Förstår ni hur gott det smakar? Gott.

20130619-085208.jpgFör att hinna med allt som ska hinnas med under dagen gick jag till gymmet en timme tidigare och körde ett rejält pass för bröst, triceps och axlar. Idag var det sannerligen ett sådant pass när jag fick tänka: learn to love the burn. Dra på trissor vad det brände i musklerna. Bra kontakt och fullt fokus. För att samla ihop mina minuter avslutade jag också med 8 minuter planka. Jag har insett att jag är lite dålig på att samla minuter om jag delar upp det på hela dagen, men om jag river av mina minuter på en och samma gång fungerar det prima. 23 minuter är avklarade och 27 minuter återstår.

20130619-085218.jpgI morgon tänker jag ta en rejäl sovmorgon och sedan ta en skön morgonpromenad innan jag samlar ihop mig för att fira midsommar på Öland. Träningskläderna packas givetvis ner och jag ska yoga eftersom #yoga30d drar igång på midsommarafton. Ni har väl inte missat den sköna yogautmaningen som fina Vevve och Jeanna har dragit igång? Yoga varje dag i 30 dagar och man kan vinna ett års medlemsskap på Yogobe. Hur coolt är inte det? För mig är det en perfekt utmaning att faktiskt få till mer yoga under sommarlovet när jag inte har Erikas fantastiska yogakurs att gå på. Yogobe erbjuder en mängd bra yogatips och filmer som alla kan utföra. Jag ska verkligen försöka att få till åtminstone en liten stunds yoga under dessa 30 dagar i #yoga30d. Läs mer om utmaningen här och häng på du också.

20130619-085229.jpg

One thought on “Sista arbetsdagen innan sommarlov och #yoga30d

  1. Har också anmält mig till yogautmaningen .. Behöver komma igång efter vinterns/vårens brist där. Så toppen med en utmaning! Från den ena till den andra ;).
    Plankan har man blivit stark på nu! Hoppas få samma känsla med yogan sen ..
    Hoppas du får en fin midsommar på Öland!!
    Kram 🙂

Kommentera

