Tjuvstart: #yoga30d

I morgon börjar #yoga30d och jag tjuvstartade idag med Happy Hips, ett pass för höfterna och ett annat avslappnade pass från Yogobe. Passet för höfterna heter Happy Hips, och frågan är hur happy mina höfter kommer att vara i morgon?! Vevve har kört passet under fyra dagar nu och menar att skillnaden är stor. Jag kommer också att köra passet under ett antal dagar och hoppas på att höfterna blir gladare för varje dag som går.

Att yoga en stund är ett sådant skönt sätt att börja dagen på och jag ska verkligen försöka att få till någon form av yoga de kommande 30 dagarna. Det behöver inte vara långa och ansträngande pass dagligen utan 10 min här och där räcker gott nog. Kroppen mår ofantligt bra av att töjas på och jag mår fantastiskt bra att komma in i kroppen och bort från huvudet.

#yoga30dMed tanke på att Musslan och jag börjar måla och tapetsera i lägenheten redan på söndag kommer jag att få pussla och mecka lite med både träning, yoga och kosten den kommande veckan. Här är det planering som är the magic word. Jag kommer att tillbringa större delen av dygnet med renovering och därför är det viktigt att skapa rutiner under veckan som gör att jag får till träningen och maten på bra sätt. Jag vet av erfarenhet att det kan vara svårt att träna som vanligt och äta på bra sätt när man har en pressat schema och för mig är det viktigt att hålla fast vid de goda rutiner jag har skapat de senaste månaderna. Det krävs, som ni kanske vet, inte mycket för att balansen ska rubbas och vips har man hamnat fel. Jag planerar så gott jag kan och jobbar för att få till mitt vanliga liv på bästa sätt. Varför? För att det är så jag vill leva mitt liv och för att det är viktigt för mig. 

Kommentera

