Dag två i renoverandet

Hej raringar.

What a day! Jag har jobbat klippt hela dagen. Kroppen är mör och huvudet är trött. Fast vi har fått mycket gjort och man kan börja ana hur det ska se ut. Köket ska målas en gång till innan det är helt klart, hallen är färdigtapetserad och vi har fått upp tapeter på en vägg i vardagsrummet. Min pappa är en hejare på att tapetsera och han har noggrant instruerat Musslan och mig hur vi ska göra för att kunna fixa det där på egen hand. Vi ska nog re ut det!

20130624-225012.jpg

20130624-225004.jpg

Jag tittar på Musslan i smyg när han arbetar och fylls av en känsla av tillfredsställelse. Jag blir pirrig på alla möjliga ställen i kroppen och känner mig lycklig. Det känns som ett äkta steg i vår relation. På riktigt. Rätt. Jag har flyttat ihop med män tidigare i mitt liv men den här gången känns det som att jag gör det av rätt anledning. Av kärlek på ett mer äkta sätt. Inte för att det är ekonomisk fördelaktigt eller lämpligt. Dessutom tror jag att min familj aka flyttfirman är glada om jag inte flyttar isär inom ett år igen. Eller ja, de är nog glada om jag inte flyttar alls igen inom den närmaste tiden.

Hur mör min kropp är i morgon återstår att se. Planen är att börja dagen med yoga och ett pass på gymmet. Jag tror att jag mår bra av få till träningen och hålla kroppen igång trots att jag utför kroppsarbete hela dagarna. Man tendrar ju att stå i märkliga positioner när man målar och tapetserar så om det är någon gång kroppen behöver töjas och röras på är det sannerligen nu.

God natt.

5 thoughts on “Dag två i renoverandet

  1. Vad fint!
    jag har bott i hop med kompisar och pojkvänner och verkligen haft långt gågna planer på att få deras död att se ut som en olycka. När man hittar rätt vet man det!

    får vi se slutresultatet sen?

    • Det kommer att bli superbra när det är klart 🙂 och ni ska givetvis få se lite glimtar här och där med resultat och så bilder på allt när det är klart.

      Jag har också bott med vänner och andra killar, men det har verkligen inte fungerat. Jag har ju dock bott med Musslan i nästan sex månader nu så det känns som att vi är ganska inbodda med varandra. Det känns väldigt fint att äntligen ha något mer gemensamt och att bygga bo tillsammans 🙂

  2. Heja heja med renoveringen. Vi köpte oss fria (hade inte funkat med tapetsering etc. för oss just nu – flytt till hus och jag som mår som jag gör). Det var bara två rum som skulle fixas – kidsens – så det fick en målare göra. Igår blev det klart. Men det är ju också en otrolig tillfredsställelse när man gjort allt själv. Renoverade en 3;a i Stockholm ihop med maken och känslan när det är klart – Underbart! Så kör hårt och stressa inte över träningen även om det säkert är som du säger – klokt att köra ”rätt” kroppsarbete och inte bara konstiga ställningar. Hoppas också på att få se slutresultatet. Sen är jag såklart nyfiken på var lägenheten ligger men det är ju bara för att jag kommer därifrån.

    • Jag kan förstå om ni fixade målare som gjorde jobbet. Ni sitter ju lite i en annan sits än vad vi gör. Skönt att ha det klart menar jag 🙂

      Men visst är det mysigt att renovera tillsammans. Det känns väldigt bra och lite stort på något sätt. Man börjar ju ändå en ny era i livet.

      Lägenheten ligger på Storgatan. Du vet uppför Statiolbacken efter HSB-husen. Så det är väldigt centralt och nära till gymmet och skolan. Eftersom vi bor på torget nu flyttar vi egentligen bara ett par hundra meter neråt stan. Perfekt!

      • Åh vad härligt att bo så nära skolan och gymmet. Perfekt ju. Det är ju så mysigt i Vimmerby. Och jag håller med – renovera tillsammans är stort. Är säker på att det blir superfint.

Kommentera

