Håller jag på att förvandlas till en yogi?

Alltså det här med #yoga30d är så underbart roligt. Nästan så att jag börjar bli lite besatt. Precis som Beatatjata vill jag yoga hela tiden och märker att jag hamnar på Yogobe flera gånger om dagen för att reka bland alla pass. Just nu känns det sannerligen inte som någon svårighet att få in en stunds yoga och/eller meditation under dessa 30 dagar som utmaningen sträcker sig. Inte alls svårt faktiskt. Däremot tror jag att dessa 30 dagar kommer att leda till att jag tar mig tid att yoga mer på egen hand än vad jag har gjort tidigare. Jag måste verkligen säga att Yogobe är helt fantastiskt. Är man, som jag, tämligen osäker i att sätta ihop egna pass är det en sådan boost och inspirationskälla. Instruktörerna är proffsiga och det finns mycket att välja på.

Igår gnällde jag om stumma vader och ont i fötterna efter allt arbetande i lägenheten. Jag försökte få Musslan att massera, men lyckades inte helt. Därför gav jag kärlek till mina vader och fötter i morse genom ett pass med Milla Floryd som jag gillar jättemycket som instruktör. Hon verkar så mysig. Pretty intense pass för ömma fötter ska jag erkänna, men väldigt skönt efteråt. Det passet kommer jag med all säkerhet att genomföra igen. Troligen väldigt snart.

20130625-092754.jpg

 

Efter den sköna stunden med yoga gick jag till gymmet och ökade tempot lite. Jag körde igenom ett pass för rumpa, axlar och core. Superset rakt igenom. Effektivt och intensivt. Nu känner jag mig helt redo för ännu en dag med målande, slipande, spacklande och tapetserande.

6 thoughts on “Håller jag på att förvandlas till en yogi?

  1. Känner likadant, yogobe är ju fantastiskt! Men vill bara ta ”en film till” typ hela tiden .. 😉
    Tror också detta kommer bli något bra! Bara svårt att välja filmer, vill ju dessutom göra om vissa som är bra. Mycket bra instruktörer som förklarar bra.
    Det här kommer bli toppen tror jag!
    Kul (och jobbigt) med renorvering !!
    Kram =)

  2. Jag är också helt såld på yogobe -speciellt Johanna Anderssons pass happy hipps. Man märker stor skillnad på bara några dagar. Vill också passa på att säga att jag tycker din blogg är grym och jag blir alltid inspirerad när jag kikar in hos dig!!❤❤❤
    Kram Åsa

  3. Jaaaoooo! Körde oxå den klassen och jisses vad ajajajontskönt det var för mina vader och fötter! Andas, andas och tänka fina tankar…! 🙂
    Jag älskar yogobe ♥

  4. Sitter här och bläddrar runt på Yogobe efter tipset från dig 🙂 Är verkligen sugen på att bli lika biten som ni andra haha.. Behöver en liten nytändning känner jag.
    En fråga bara.. Nu kanske du hade mer erfarenhet av yoga än jag redan innan du började med yogobe (?) men hur hinner du med att utföra rörelserna samtidigt som du håller koll på videon?! haha, lyxproblemet idag! Hinner knappt komma in i ena positionen innan man bytt och jag känner mig hur klumpig och efter som helst! Tips där? 🙂

Kommentera

