Änglakort: vägledning

Idag har jag alltså avnjutit aromaterapi. Så skönt! Min kropp uppskattade en stunds avkoppling efter de här hektiska dagarna. Jag kände mig sannerligen trött när jag gick därifrån, men inte trött på ett utmattat sätt utan snarare trött på ett behagligt sätt. Avslappnad. I kroppen.

Min vän Sandy har något som kallas änglakort hemma. Vi brukar lägga ut dem och drar tre kort. Änglakorten handlar om vägledning och det är sällan det slår fel. Jag älskar dem! Alla behöver vi lite vägledning från änglarna ibland och idag passade jag på att köpa egna änglakort när jag var på Alterna. Hos Sandy drar man oftast änglakort på söndagar, och jag kan tänka mig att anamma den traditionen också. Idag var jag förstås ivrig när jag hade köpt dem, och sprang snabbt hem och drog mina kort i vårt nya kök.

20130626-182300.jpg20130626-182254.jpg

Vad korten innebär får man givetvis tolka själv. Jag tycker om att dra kort tillsammans med mina vänner eftersom vi kan dela olika perspektiv och tolkningar på vad korten kan innebära. Samtidigt är det viktigt att man själv känner in vad korten säger och sedan får man se om det stämmer in med dagarna som går. Jag tänker att jag ska göra som Sandy och dra tre kort en gång i veckan och ha budskapen i åtanke.

Erika på Alterna berättade idag att hon vänder ett änglakort om dagen och låter det kortet säger gälla för dagen. Det är också en bra idé. Man tar ett kort på morgonen och låter budskapet från kortet genomsyra dagen. Det känns som ett bra sätt att fylla livet med fina budskap och faktiskt reflektera över sådant som händer i livet. Lite varje dag.

4 thoughts on “Änglakort: vägledning

    • Visst är de fina 🙂 Jag köper dem på ”massagesalongen” jag går till. De finns säkert på nätet oxå. Det finns ett namn på förpackningen, jag ska kolla det och återkommer när jag kommer hem från frissan 🙂

Kommentera

