Kroppen vill inte träna

God morgon sötnosar.

Idag sa min kropp klart och tydligt

Jag är inte sugen på att träna.

Givetvis lyssnar jag. Kroppen har fått jobba hårt hela veckan med allt renoverande och det har blivit sena kvällar för oss. Energin räcker inte till allt, och det är ju okej. Lilla Fröken Perfekt och Fullkomlig hade gärna sett att hon hade haft energi till slipning och spackling och målande och tapetserande och packande och flyttande och träning. Hon hade stressats över att inte orka allt på en och samma gång. Men så känner inte jag. Jag slutar inte träna och leva mitt liv som jag vill leva det för att jag inte har ork och energi till allt på en och samma gång. Det är förbannat skönt att ha kommit så långt tankemässigt. Inget dåligt samvete. Inget gnag i kroppen. Jag vet var jag har mig själv.

Däremot var min kropp sugen på att yoga. Ja, jag vet det är mycket yoga nu. Det blir ju lite så när man hittar något nytt att tycka om. Jag valde två pass i dag från Yogobe. Ett pass med Milla FlorydKaffeyoga och ett pass med Johanna Andersson Luftig för fjärde till sjunde chakrat. Jag lärde mig mycket nytt i Johannas pass om just element och chakra och båda passen kommer jag att köra igen. Njutbart start på dagen och kroppen känns lugn och redo för ännu en dag med hårt arbete.

#yoga30dI morgon flyttar vi. En sista natt ska vi tillbringa i Musslans rävlya och därefter tar en ny tid vid. Det känns ju väldigt spännande och roligt. Att vi har provbott tillsammans de senaste fem månaderna gör att jag inte känner mig särskilt orolig över att vi ska bli sambos på riktigt. Lägenheten kommer att bli fin och vi får äntligen lite mer yta. Det ser jag riktigt mycket fram emot.

4 thoughts on “Kroppen vill inte träna

  1. Visst är det härligt att starta dagen med yoga, hoppas att denna utmaning kommer ge oss en vana! Yogobe är så toppen, man vill liksom yoga hela tiden. Testa nya filmer och även göra om – känns om tiden inte riktigt räcker till!
    Lycka till med flytten nu!!!
    Kram 🙂

  2. Testade kaffeyogan idag och igår var luftigt en av de tre jag körde – den som gjorde mig mest frustrerad men samtidigt den som lärde mig absolut mest. Plötsligt kändes allt annorlunda 🙂

    Hoppas ni får det bra i den nya lyan, det är jobbigt att fixa men minst lika mycket kul. Och tillfredsställelsen när man är klar och kan säga ”jag gjorde det där” är grym 🙂

    Ha en fin helg fina Cilla!

Kommentera

