Premiär för #sommarfighten2013

Om jag är mör i kroppen, gladtrött och alldeles jättenöjd?

Sover Dolly Parton på rygg?

#sommarfighten2013

Tack för ikväll tjejer. Riktigt bra kämpat!

Ikväll körde vi alltså premiären för det jag kallar för sommarfighten. Ett härligt gäng på åtta tjejer (plus coach Cilla) möttes upp för att träna tillsammans. Kanske lite förväntansfulla. Kanske lite pirriga. Jag tror och hoppas dock att allt vad prestationsångest och tankar om att behöva jämföra sig med någon annan försvann ganska snabbt eftersom tanken helt är att vi ska dela träningsglädje, peppa och pusha varandra på ett positivt och givande sätt. Ingen ska känna negativ press. Oavsett vilken nivå man befinner sig på kan man delta, helt efter sin egen förmåga

Kvällens upplägg handlade om uthållighet och vi körde intervaller i backe. Som uppvärmning körde vi lugn jogg i prattempo och en as many round as possible på sex minuter med ett antal övningar med fokus på att få upp rejält med flås inför intervallerna som blev tämligen många och långa. Alla kämpade på så himla bra och det var verkligen roligt att träna tillsammans med andra. För mig, som vanligtvis är ensamvargen i skogen, är det ett stort kliv utanför min comfort zone att träna i grupp. För andra var kvällens träning troligen ett kliv utanför sin comfort zone.

Jag hoppas att deltagarna känner av kvällens träning i morgon och att alla fick mersmak av utomhusträning. Tanken med sommarfighten är inte enbart att dela träningsglädje utan också att påvisa att träning inte behöver vara komplicerad. Funktionell träning är rolig. Man kan göra ofantligt mycket med den egna kroppen som redskap. Ni vet: alla kan. Jag ser redan fram emot nästa vecka. Tack för ikväll.

2 thoughts on “Premiär för #sommarfighten2013

    • Verkligen jätteroligt att träna ute 🙂 Det går ju att göra mycket roligt även om man inte har så mycket redskap. Ett superhärlig gäng som deltog. De jobbade riktigt bra och jag är säker på att alla var trötta och nöjda efteråt 🙂

Kommentera

