Ett intensivt pass för rygg och biceps

Phew. Nu jäklar fick jag till ett grymt pass på gymmet!

20130704-115119.jpg

Idag blev det inte morgongym utan jag startade dagen med 90 (!!) minuters yogande och frukost. Därmed hade jag fyllt på med energi riktigt ordentligt innan jag satte fart mot gymmet. På schemat stod det rygg och biceps. Att jag har träningsvärk i benen efter gårdagens backintervaller är inget att snacka om. Boy, det känns att benen har fått jobba! Jag tror att jag är smart om jag förlägger benpasset till söndag, för i morgon lär det vara värre än idag. Om jag ska klara av att ta ett enda danssteg på min brors 25 årsfest i morgon bör benen få sin vila.

Jag försöker just nu att kombinera lite tunga lyft med mer lätta vikter och superset. Allt för att få bra variation i träningen och för att inte enbart fastna i uthållighetsträning. Min kropp reagerar bra på fler repetitioner och intensiva pass, men jag tror helt och fullt på att man tidvis behöver chocka kroppen lite. Den vänjer sig lätt. Därför inledde jag dagens pass med tunga marklyft. Så tungt att jag enbart orkar max tio reps och tre set. Jag vilar ordentligt mellan seten. Därefter körde jag rygg och biceps i superset enligt följande upplägg:

Sittande rodd och hammercurls med hantlar 15 x 3
Breda latsdag och bicepscurls med skivstång 15 x 3
En pulshöjare i kombination med styrka: rygglyft på pilatesboll 15 reps, jorden runt 15 reps, mountainclimbers 30 reps och plankan 30 sek x 2
Sist avslutade jag med en tabata på cykel – tempo!

Ett ganska kort pass, men jag såg till att få bra kontakt med musklerna och svetten fullkomligt rann. Lite töjande och böjande av kroppsdelar innan jag gick hemåt alldeles nöjd och gladtrött. Helt redo för att packa upp saker ur kartonger och leverera Mary Kay-produkter till kunder. Till kvällen ska Musslan och jag försöka få upp lite hyllor och tavlor på väggarna och jag hoppas att vårt hem under dagen förvandlas lite mer till ett hem än ett flyttkaos.

 

Annonser

One thought on “Ett intensivt pass för rygg och biceps

  1. Hej duktiga C! Blir alltid pigg av att läsa om din träning och du vet att du har har haft en stor betydelse för mig för att komma framåt och ditt peppande, tack snälla söta för det. Idag skriver jag lite om min viktresa och dukandieten, jag kommer att skriva mer om det framöver om du vill läsa. Men det jag undrar över är om du har några bra tips för att bli av med min ”övre” putmage (gör situps och rullgrejen nu) det lite trötta på armarna kan jag nog få bort med hantlarna (om jag har tur). Tar tacksamt emot alla tips du har. Kram kram från soliga Gotland (ja, idag regnade det visst lite) Karin

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s