Galet pass för axlar, rumpa och core

Hej kompisar.

Finfredag idag. Lika härligt trots att det är semester. Just finfredagsfeeling kan man aldrig få för mycket av. Right?

20130705-134333.jpgJag började min dag på gymmet och dra på trissor vad kroppen var villig att jobba idag. Jag körde ett pass för axlar, ben/rumpa och core. Plus ett set med jävligt jobbiga HIIT-intervaller med roddmaskinen: 500 meter så snabbt jag kunde, en minuts vila x 3. Hej svettig tjej! Därefter körde jag igenom ett pass i superset, 15 reps x 3 set:

Rumpkick med gummiband och sittande axelpress med hantlar
Liggande sidolyft och lateral raise
Goodmornings med kb bakom nacken och rear delt (peck deck-maskin, tar på baksida axlar)
1 min svingar och snatch

liggande sidolyft

Nej, jag är inte så uttråkad som jag ser ut. Jag tar i 😉

Efter dessa övningar kändes axlarna riktigt möra och goa vill jag lova. För att inte tala om rumpan. Oj, oj! För tillfället är snatch min absoluta favoritövning. Den tar så förbaskat bra, men den kräver också full koncentration och fokus av mig. Jag gillar övningar som kräver att jag går in i zonen och verkligen behöver vara närvarande för att genomföra. Så gött! Som avslutning körde jag en cirkel med magövningar:

Sida mage med kb (du håller en hantel eller kettlebell i ena handen och lutar dig försiktigt åt sidan, ner mot knät. Därefter vänder du och lutar dig åt andra sidan. Det är en repetition), rulla in boll under magen, dynamiska planka och knees to elbow – hängandes i stång. Jag körde 15 reps på alla övningar utom knees to elbow där jag orkar cirka 10 stycken innan jag behöver byta grepp. Tre varv och magen har sannerligen fått sig en rejäl genomkörare. Prova får ni se!

20130705-134337.jpg

2 thoughts on “Galet pass för axlar, rumpa och core

  1. Hej, jag har läst din blogg ett tag- den är toppen och du inspirerar på ett jättebra och mänskligt sätt! Jag hoppas det är ok med en Vimmerby fråga- vi ska åka ner nu för att gå på ALV och jag funderar på- finns det cafeer eller liknande i stan som är frukostöppna? Jag tänkte spingturista lite och kolla in stan men det är alltid bra med lite tips. Finns det någon bra guldkorn till resturang (som man kan ha med barn på) som ändå är lite avslappnad?

    Ha det fint!
    Kram
    Frida

Kommentera

