Slappardag och bokad resa

Idag kör vi en slappardag hemma. En behövlig sådan! Min kära bror fyllde 25 år igår och bjöd in till stor fest i Törnrosdalen. God mat och dryck, många vänner samlade och galej inpå småtimmarna. En lyckad kväll.

Men man blir ju trött av att vara vaken sent och rulla hatt, och därför passade det med en skön hemmadag. En dag när vädret har varit fantastiskt och jag borde givetvis ha tagit mig utomhus och njutit av solen men jag prioriterade på annat sätt idag. För mig har det varit njutbart att ligga på soffan och titta på teve, äta middag på balkongen enbart i förd Musslans t-shirt och skrota omkring. Det är någonting jag inte gör särskilt ofta och jag gav mig själv lite extra omsorg helt enkelt. En day off från precis allting.

Fast jag har dock något roligt att berätta och det är att vi äntligen bokade semesterresa idag. I början av augusti åker vi till Malta- St. Pauls Bay. Vi har pratat om att åka utomlands länge nu, och har tittat på hur många resor som helst. Jag har dock känt att det har blivit lite för dyrt, men idag lyckades vi plocka ihop flyg och boende separat och kom ganska bra undan rent prismässigt. Jag vet inte hur det är med er andra, men man har ju inte råd med allting. Så är det.

Vi valde att åka något färre dagar, fem närmare bestämt, och istället välja ett hotell som gav det vi ville ha. Ett hotell med gym, som har pool och ligger vid stranden och halvpension.Vi är ute efter en romantisk semester eftersom det är vår första resa tillsammans, och det känns så klart speciellt. Några dagar med lugn och ro, lite mysiga utflykter, avslappning och återhämtning. Och sol då förstås! Det kan inte bli bättre än så.

20130706-193608.jpg

Kommentera

