Benträning och premiärfrukost på balkongen

Att ta en day off då och då är inte så himla dumt tycker jag. Jag var inte ens utanför dörren igår, trots det fina vädret. Jag som aldrig tittar på teve samlade timmar framför apparaten för flera veckor framåt. Jag avverkade tre filmer, ett antal serier och innan jag somnade hade jag råbölat till Broarna vid Madison County. En sådan fin film! Dessutom blev det lite av en liberal dag när Musslan och jag inte åt på vårt vanlig sätt. Hämtmat, gotte och Yollybox. Men vet ni? En dag av alla dagar spelar inte stor roll. Att ha balans i tillvaron innebär ju faktiskt också att kunna sväva ut lite då och då. Skillnaden är att jag alltid, alltid fick dåligt samvete förr och att jag tänkte att jag lika gärna kunde fortsätta moffa gotte och göra sämre val av mat eftersom dagen, veckan, månaden ändå redan var förstörd. En dag blev väldigt lätt många dagar. En dag blev väldigt lätt många negativa tankar om min karaktär – för jag trodde fortfarande att livet handlade om att ha rätt karaktär och om jag bara kunde stå emot var jag en lyckad människa. Så fungerar det ju så klart inte. Igår var igår och idag är idag. Idag tränar jag, ser till att dricka mycket vatten och äter som vanligt. Bra så!

Musslan åkte hemifrån tidigt för att hänga på golfbanan i morse. Själv tog jag sovmorgon och traskade in på gymmet strax efter halv 10. Återigen pigg och med energi i kroppen. På schemat stod det benträning och det kändes efterlängtat. Jag älskar att träna ben! Jag satsade på att köra ett kortare pass idag, men såg verkligen till att jobba mig genom övningarna med kontakt och fokus. Jag körde draken, tåhävningar, benspark i maskin, benböj, svingar, rumpkick i maskin och goblet squats. 15 repetitioner och tre set på samtliga övningar, förutom bensparken som jag gillar att köra som dropset. Det bränner så härligt gott i framsidan lår. För att inte få massiv träningsvärk i benen avslutade jag sedan passet med 10 minuter tempocykling och lite töjande och böjande övningar på mattan. Svetten rann ofantligt mycket och jag kände mig stark och stolt när jag traskade hem från gymmet.

Sedan var det dags för premiärfrukosten på balkongen. Det är något jag är mest glad över gällande vår nya lägenhet: att vi har en balkong. Ni som följer mig vet att Musslans rävlya var tämligen liten och saknade balkong. Tidvis kunde det kännas något instängt. Nu kan man sätta sig på balkongen och njuta av en kopp kaffe, äta frukost eller bara ta några djupa andetag. Det är så skönt och njutbart att jag får nypa mig lite i armen. Tacksam!

20130707-115441.jpgNu tänkte jag ta mig till Törnrosdalen för att njuta av en solig dag och passa på att utföra dagens yogapass i gräset. Inte dumt alls!

Vad gör ni idag sötnosar?

2 thoughts on “Benträning och premiärfrukost på balkongen

  1. Åh, vad härligt med balkong! Underbart.
    Själv försöker jag njuta av det fina vädret idag, men min kropp vill mest häcka inomhus för att bota den milda bakiskänslan och segheten efter en utekväll igår 😀

Kommentera

