Man kan cykla bort PMS

Vad njutbart det är med semester hörrni. Det känns som att jag har fått lite mer smak på ledighet nu när lägenheten är lite mer som ett hem. Flyttkaos har bytts ut mot en mer hemtrevlig känsla. Det är lite roligt det där, huruvida man känner sig hemma någonstans eller inte. Här har jag känt mig trygg och hemma direkt. Mr och jag är överens om att det känns som att vi har bott här längre än snart två veckor. Det är vårt hem. Vårt.

Och vet ni? Jag har PMS. Hur jobbigt det än är känns det också spännande av den anledningen att det kan innebära att jag kanske får mens. Det känns nästan som att vänta på jultomten. Eller kanske snarare storken. Fast jag väntar på mens och inte barn. For now åtminstone.

För att bota den där irriterade känslan jag gått omkring med som tydligen tillkommer med PMS gick jag till gymmet och gav mig själv 45 minuters svettlycka på cykeln. Efter gårdagens känsla av att inte vilja träna visste jag inte om det skulle råda bot på PMS, men det visade sig fungera like a charm. Jag blev svettig och glad och lämnade gymmet efter att ha kommit i rätt position för både Dansaren och Kråkan. Nöjd med dagens insats. Och lite hade jag nog glömt av hur mycket jag gillar att bli svettig på cykel. Det är nästan så att jag ska göra om det i morgon igen.

Ikväll har jag och Mr tilllagat smaskig middag och tagit ett glas vin på balkongen. Som jag älskar den där balkongen! Där har vi suttit i ett par timmar, ätit gott och ägnat oss åt varandra.

20130709-193436.jpg

Lite röd om nosen och trött efter flera timmar i solen lägger jag mig på soffan, tar ännu ett glas vin och läser visare i Femtio nyanser. Snart har jag tagit mig igenom första boken och kan sätta tänderna i del två. Jag började ju i höstas, men kom aldrig riktigt in i boken. Jag hade inte ro att läsa och koppla av. Nu har jag ro i kroppen igen och känner mig sugen på att plöja böcker hela sommaren. Jag har så många böcker i hyllan att avverka, så jag hoppas att det blir många timmar i solstolen i sommar.

Vad läser ni i sommar? Har ni tips på bra sommarläsning? Dela gärna med er.

3 thoughts on “Man kan cykla bort PMS

  1. Förutom att jag smått påbörjat ”ISWF” (eller ”It starts with food”; den har tydligen en egen förkortning fick jag lära mig på insta) plöjer jag kriminalromaner som aldrig förr, länge sedan jag haft tid och ork att läsa som denna sommar! Carin Gerhardsen och Mari Jungstedt är favoriter i den kategorin.

Kommentera

