Let’s give the world som love today, baby

Åh raringar, vad jag älskar de här lediga dagarna. Att välja hur jag tillbringar min tid, med vad och med vem. Att välja om efter humör.

Ikväll: ett glas rött i soffan och bok nummer två i Femtio Nyanser-serien. När hälften väl var gjord av första boken satte besattheten in och nu kan jag inte sluta. Snart halvvägs genom bok nummer två. Att förlora sig i böckernas värld är något av det bästa jag vet!

20130710-203909.jpgNågot jag också gillar är det här med kärlek på nätet. Då syftar jag inte på onlinedejting utan på länkkärlek. I dag(arna) har det florerar löv på the internetz och jag gillar det. I gruppen för #yoga30d har det uppstått en sådan härlig gemenskap. Frågor får svar, man stöttar och hjälper varandra. What’s not to like liksom? Jag har hittat flera fina bloggar att följa och sådant är alltid roligt. Inte nog med det: jag har också tilldelats länkkärlek hos både Camilla och Erika. Jag tackar med varm famn och en stor dos lööööv.

20130710-105832.jpgJag vill självklart ge kärlek till några av mina favoriter. Några gamla i gemet, några nykomlingar:

Vevve: ärlig, rättfram och genuin. Här snackar vi sisterhood. Ni vet, känslan av att känna någon fastän man aldrig har träffats. Hon skriver på ett sätt där jag känner igen mig. Träffar mitt i prick. Vevve driver sitt eget företag Skön Puls och hon kör sin egen bil, går sin egen väg och är sannerligen kapten på sin båt. Jag älskar när människor går sin egen väg och liksom bara fuck the rest.

Beata: the one and only Beatatjata. Hon är rolig och allvarlig på samma gång. Hennes resa är fenomenal och hon växer inombords. Så att det knakar. Jag har dessutom fått äran att träffa den här underbara kvinnan och hoppas innerligt att få tillfälle att göra det igen.

Fröken Drivkraft: Min Loppan. En av mina närmaste vänner sedan tonåren. Att hon skriver en mycket läsvärd blogg är inte alls förvånande. Hon är klok! Och på väg mot en plats i livet där hon är kapten på sin båt. Låt er inspireras av hennes inre skönhet.

Jeanna: Girlcrush! Det började i höstas och har sannerligen inte avtagit. Tajtsen är fantastisk och en blogg jag läser även de dagar jag inte har tid. Det är sannerligen mycket av Jennas förtjänst att jag förankrade mer yoga i mitt liv. Det verkade så frigörande och vackert på något sätt. Tack!

Camilla: Prilladonnan. Den balla bruden med många strängar på sin lyra. Taekwondo, pole dance och yoga. Hur ballt liksom? Det soppas inte saker under mattan, det hymlas inte. Det är rakt på och ärligt. En nykomling i min måstelista.

Smaljeansen: She’s back! En gammal favorit som efter en tids bloggpaus äntligen är tillbaka. Hon är både klok och bedårande vacker – trots att man aldrig riktigt sett henne fullt ut. Från att ha peppat med sina träningstips till att ha fått mig att upptäcka experimenterande i kosten till att våga rota i det som finns där inne. Elbes blogg har varit en plats dit jag återvänt om och om igen. Ibland bara för att titta på vackra bilder eller för att hitta inspiration till vad jag ska laga för alternativ frukost på den tiden när jag enbart visste att frukost bestod av bröd.

Erika: Vissa dagar känner jag igen mitt yngre jag i Erika. Andra dagar kommer jag på mig själv med att tänka: hur kan hon vara så ung och så klok? Hon är utbildad PT och delar ofta med sig av användbara träningstips och tankar om hälsa. Jag gillart!

Återigen: gruppen för #yoga30d har varit en sådan stor inspirationskälla. För att inte tala om de fantastiska instruktörerna Milla, Johanna och Monika som stöttar och peppar och hjälper oss nyförälskade yogisar att utvecklas. Jag är enormt tacksam för att jag hoppade på den här utmaningen och för vad den har gett mig. Jag vill också rikta ett stort tack till Yogobe som har gjort den här tiden i utmaningen till en fröjd. Tack för gratismånad och för ert engagemang. För mig är det en självklarhet att fortsätta nyttja Yogobes tjänster efter utmaningen och jag rekommenderar sajten till de som är nyfikna på vad yoga innebär men också de som redan har mer kunskap: det finns något för alla. Dessutom är jag säker på att sajten kommer att utvecklas mer och mer. It’s gonna be big!

 

10 thoughts on “Let’s give the world som love today, baby

  1. Massa kärlek till dig också grymmaste Cilla!!
    Att internet kan öppna så många nya världar på en sådan liten yta är helt underbart!

  2. Hej, en liten fråga som inte alls handlar om bloggar 😉
    Du skriver att du jobbar som språklärare, vilka språk? har du bott i länderna i fråga och längtar du inte ”hem” dit isåfall? *nyfiken och ständigt ”hemlängtande till utlandet” *

    • Hej Katarina!

      Jag undervisar i svenska och engelska – kanske det mest oglamorösa som finns 😉 Jag hade mer än gärna fått skriva att jag undervisade i franska och spanska, men jag har hållit mig till de vanligaste språken jag 🙂

      Jag har inte bott i något engelsktalande land, tyvärr. Det hade ju varit trevligt. Däremot gjorde jag min slutpraktik på universitet genom svenska skolan i Pamla – Mallorca. Det var helt fantastiskt roligt 🙂

      Jag tycker att man kan längta till utlandet lite då och då, men ”hemma” har ju alltid varit Sverige. Du däremot har bott eller bor i Frankrike om jag inte läste fel?! Berätta!

    • Visst är det så mycket löv i internetkärleken. Man blir varm och tacksam för alla fina människor man kommer i kontakt med. Ljuvligt!

Kommentera

