Svettig. Trött. Glad. Nöjd.

Svettig. Trött. Glad. Nöjd.

Precis så! Idag fick jag äntligen till ett riktigt bra gympass. I måndag gick jag hem med svansen mellan benen och i tisdags cyklade jag mig svettig utan att lyfta några vikter. Igår blev det lite oplanerat vilodag. Men idag så!

Jag inledde med intervaller på löpbandet. Först värmde jag upp med 10 minuter lugn löpning och därefter körde jag klassiska 30 – 30. 30 sekunder snabb löpning och 30 sekunder vila, 10 minuter. Svettlycka! Jag kom helt på att jag inte har kört löpbandsintervaller på evigheter. Det vill jag nog införa lite mer i planeringen igen. Det är bra och rolig träning. Därefter var det dags för rygg och biceps att få sig en omgång. Först lekte jag lite med skivstången och därefter körde jag superset:

T-bar rodd och  hammercurls med hantlar
Sittande latsdrag och bicepscurls med skivstång
Bicepscurls med rep i maskin – dropset! Här kör jag tio riktigt tunga reps, och sedan minska jag cirka 30 % på vikterna och kör så många reps jag orkar. Därefter minskar jag ytterligare 30 % och kör ut det allra sista ur musklerna. Det bränner fint!

20130711-125620.jpg20130711-124242.jpg

Jag avslutade sedan passet med tre varv med jorden runt, mountainclimbers och plankor. Det kände så skönt att lämna gymmet med den där rätta känslan: jag är kapten på min båt. Nu tar jag samlat energi i kroppen för hela dagen. Mina vänner Sandy och Jennifer kommer hem till mig i eftermiddag på kaffedejt och ikväll ska vi hem till Ammelie för att äta räkor och prata, prata, prata. Bra planer för en Crazy Thursday med andra ord.

Vad gör ni idag?

5 thoughts on “Svettig. Trött. Glad. Nöjd.

  1. En dag, då ska du få fria händer och pusha mig på gymmet. Och på något sätt så har jag en skräckblandad förväntat till det. 😉 (En dag, är en vacker dag någon gång i framtiden. :P)

Kommentera

