Livet pågår. Jag upplever det.

Hej kompisar.

Några dagars tystnad hos mig. Semesterfeeling. Som hos så många andra. Jag har haft mycket för mig, jag har bara inte haft något att skriva. På något sätt känns det väldigt bra att jag faktiskt kan checka ut några dagar utan att det måste bli en big deal. Livet pågår. Jag upplever det. Yogautmaningen håller jag vid liv fastän jag inte skriver om det. Insikten efter dagarna i #yoga30d är fortfarande slående: allt är okej. På söndag är utmaningen över, men jag har hittat något jag vid hålla fast vid i mitt liv. De stunder jag tillbringar på yogamattan är oerhört betydelsefulla för mig. Vill.Inte.Vara.Utan.

I lördags gick jag hem till mamma och yogade på gräsmattan i Törnrosdalen. Det var en vacker morgon, solen sken och gräset var lätt fuktigt efter natten. Hur underbart är inte det egentligen? Jag vågade mig på att öva huvudstående utan vägg som stöd. Jag ramlade lite hit och dit, men insåg att jag inte slår halvt ihjäl mig. Fokus och kroppskontroll är viktigt, men viktigast är att våga ge sig på det som känns skrämmande. Det gör ont att ramla ibland, men genom att resa på sig och borsta bort lite gräs och smuts från axlarna kan man göra bättre nästa gång. Man växer och jag tycker att jag börjar bli ganska bra på det. Att växa inombords alltså.

20130716-125813.jpgIgår tog jag med mig Musslan till gymmet. Vi cyklade och sprang och det kändes oväntat lätt att springa. Musslan fick springa vidare under tiden jag körde ett tungt benpass. Ibland behöver man peppa varandra lite efter ett par dagars träningsuppehåll. Jag har nämligen inte tränat ett enda pass på hela helgen. Idag ställde jag klockan tidigt och körde cykelintervaller, roddintervaller och ett bra pass för bröst och triceps. Ett riktigt gott pass! Ett betydligt bättre pass än det pass för bröst och triceps som jag körde förra veckan när jag helt enkelt bara gick hem.

I skrivandet stund är jag på väg till Stockholm med min vän Sandy. Väl där möter vi upp vår vän Jennifer. Exakt vad vi ska göra kan jag inte riktigt tala om, men det kommer ni att bli varse om längre fram i höst. Vi bor på hotell i natt och åker tillbaka till Vimmerby i morgon igen. Då väntar två dagar hemma innan jag åker tillbaka till Stockholm för att stanna till tisdag nästa vecka. Jag sover alltså på hotell fem nätter fram till tisdag. Ganska lyxigt om ni frågar mig. Att jag inte hålls hemma innebär mest troligt mindre träning och mindre tid för bloggen, men ni kan ändå hålla koll på mig genom Instagram om ni är nyfikna. Ni hittar mig där på Ceecilian.

7 thoughts on “Livet pågår. Jag upplever det.

    • Jag lever på 🙂 Och ja, det är nog mitt längsta uppehåll på väldigt, väldigt länge. Skillnaden är nog att jag inte har ”dåligt samvete” över det. Jag bloggar när jag känner för det och när jag inte känner för det så bloggar jag inte. No biggie! Precis som Vevve skrev i sin kommentar: när semestern är slut och hösten kommer blir det mer bloggande igen.

      Och superspännande med Stockholm. Jag avslöjade vad som hänt där idag 😉

Kommentera

