Tack kära sommarfightare

Kvällens sommarfight var ett jobbigt pass. Kort och intensivt. Vi var sex tjejer som slöt upp och därför passade mitt tänkta upplägg perfekt. Vi jobbade i par och peppande varandra att inte ge upp när det tog emot.

Vi joggade lätt som uppvärmning, ner från skogen till idrottsplatsen som ligger vid ishallen. Där väntade dagens ansträngning. Först ut var arbete i par under tio minuter. Man vilade när kompisen jobbade och vi körde så många varv vi hann under tio minuter av

10 benböj med upphopp
20 mountainclimbers

Vi fortsatte sedan i par och även här vilade man när kompisen jobbade. Och peppande så klart, det var jobbigt!

Ett varv bestod av:
200 meter löpning
25 benböj
15 utfall/ben
10 armhävningar
5 burpees

Vi körde två varv i par och ett sista varv alla tillsammans. Som avslutning gjorde vi också en tabata (jobba 20 sek, vila 10 sek i 8 omgångar) av dynamisk planka. Här fick vi bita ihop på slutet! Alla kämpade på så himla bra och det blev ett riktigt bra pass. Själv var jag rätt seg efter flera timmar på tåg och hade kvällens sommarfight inte varit inbokat hade jag troligen fastnat hemma på soffan. Nu visste jag att andra väntade på mig och det blev ett perfekt dragplåster. Tack kära sommarfightare!

När jag kom hem styrde Musslan och jag ihop middag. En vi lagar vad vi hittar i kylskåpet-middag. Köttfärs med färska champinjoner, tomatpuré och keso, stekt vitkål och grönsaker. Det satt som en smäck!

20130717-223523.jpg
Nu somnar jag härligt gladtrött i kroppen och återhämtar mig inför morgonyoga och gym. Jag tänker mig ett längre yogapass eftersom jag har kört kortare sekvenser de senaste dagarna. Jag vill tänja och töja och verkligen komma in i kroppen. På gymmet tänker jag mig lite intervaller på cykel, lite löpning och rygg och biceps. Sedan önskar jag mig en solig dag så jag kan njuta lite under dagen innan Mr och jag ägnar kvällen år att städa och packa inför dagarna i Stockholm. Det kommer att bli härligt!

2 thoughts on “Tack kära sommarfightare

Kommentera

