Svettglädje än sann glädje!

Precis som planerat klev jag upp tidigt i morse och ställde mig på yogamattan, närmare bestämt klockan sju. Jag körde ett pass med MOJO yoga – Eld där huvudstående är peak position. Jag står fortfarande inte utan stöd, men jag arbetar mig framåt och jag tackar kroppen för de framsteg jag gör. Därefter tog jag favoritpasset för Chakra fyra till sju – Luftig med Johanna Andersson. Det är något med det passet som gör mig så lätt och fri. Avslappnad. Efter ett par dagar med kortare stunder på yogamattan var det frigörande och skönt att ta mig mer tid att jobba igenom kroppen. Kroppen ville inte sluta.

Efter 60 minuter på mattan fick jag känna mig nöjd och gav mig i väg till gymmet med en riktigt skön känsla i kroppen trots att den tjorvar och har sig lite nu när jag har mens. Jag vet ju att det är så det blir, men jag tycker att det är hemskt jobbigt att bli så där vätskefylld och svullen. Fast yogan gav mig energi och jag hade inga svårigheter med att ta mig in i zonen idag. Jag cyklade tre set med intervaller och jobbade mig igenom övningarna för rygg och biceps med fokus. Det blev en bra kombination av cardio och styrka, och det var länge sedan jag lämnade gymmet så genomsvett som jag gjorde idag efter att ha avslutat passet med 20 minuter snabb löpning. Jag vet inte när jag sprang med pulsklocka eller särskilt noga mätte distans senast. Just nu bara springer jag och låter kroppen jobba i sin egen takt. Luvluv.

20130718-110732.jpg20130718-110755.jpg

Cillghurt

Med frukost i magen känner jag mig redo för att ta mig an dagen. Först ut på schemat står att ta sig ut till pappa på landet för att mata katterna. Har jag tur är hästarna sugen på att pussas lite innan jag far hemåt igen.

 

 

Kommentera

