It’s Crazy Thursday all right

Hej kompisar.

Vaknade jag med go energi i kroppen idag och kände mig lite mer som mig själv?

Jajamän.

Tyvärr har Mr hostat och snörvlat och varit allmänt sjuker hela natten så sovtimmarna har varit lite uppstyckade. Urmodern i mig vaknar snabbt till liv när någon är sjuk och jag pysslar om och fixar och galopperar in med medicinförrådet i högsta hugg. Jag hoppas innerligt att hans baciller i n t e smittar mig. Risken är stor, det förstår jag också, men jag hoppas, hoppas att jag håller mig frisk nu när jag ska åka till Malmö i morgon. Det vore dessutom väldigt mycket oflyt att bli sjuk till nästa vecka när vi åker till Malta.

Jag vaknade runt sju och låg kvar i sängen en bra stund innan jag klev upp och begav mig till gymmet. Det är ju ändå tjusningen med semester: att göra lite som man vill. Det kommer snart en tid när klockan ringer tidigt och träningen ska avverkas innan jobbet. Idag körde jag bröst och triceps. Jag hade inte samma styrka som igår med ett överskott på energi sparat i musklerna, men jag kände mig fräsch och pigg i kroppen trots två träningspass igår. Jag inledde med intervaller på cykel och körde därefter superset rakt igenom. Passet tog cirka 45 minuter och jag höll bra tempo. Som avslut körde jag ett par magövningar och tränade på huvudstående. Idag: mycket mer kontrollerat huvudstående och jag kommer upp med benen mer stabilt. Jag står fortfarande inte utan stöd mot väggen, men jag tar mig upp lättare och jag känner mig så där pirrig nöjd varje gång.

CillaI eftermiddag tänkte jag posta mitt inlägg om mitt #yoga30d. Jag är lite efter med utvärderingen eftersom jag befann mig i Stockholm utan dator under helgen och början på veckan. Ni som är nyfikna, stay tuned.

Kommentera

