What a day!

Allra käraste läsare,

Jag hade tänkt att skriva till er tidigare men den här finfredagen blev inte riktigt som planerat. Vad som gick enligt planen var att komma upp till morgonens pass på gymmet och riva av ett riktigt svettpass för axlar och rumpa. Jag lekte med kettlebells och lite vikter. Jag svingade och svingade och snatchade så mycket att intervallerna jag tänkte avsluta med var överflödiga. Jag svettades och svettades. Hej hög puls! De nya byxorna från Drop of mindfulness satt som en smäck och jag kände mig riktigt fin. En sådan boostande start på dagen.

20130726-170908.jpg

20130726-171037.jpg

Men sen då? Jo, jag skulle ju åka till Malmö idag. Till min kära vän Tove. Vi gjorde samma sak förra året och hade en fantastisk helg. Början på en fin vänskap som vi har odlat vidare under året. Tack internetz för den fina vännen.

Nå väl. Allt gick som på räls till en början. Jag var i tid när bonuspappa kom och hämtade för att köra mig till Nässjö och jag behövde inte springa med andan i halsen till perrongen som så många gånger tidigare. Vi kan väl säga att jag har haft gott om tid till att ta det lugnt idag. Närmare bestämt tre och en halv timme. Tåget till Malmö var nämligen galet försenat och i gastande sol har jag suttit på perrongen och väntat och väntat och väntat. Och väntat lite till.

20130726-171929.jpg

Fast det är ju också något särskilt med människor som väntar på något. Med tiden försvinner blyghet och den typiskt svenska stelheten. Jag har pratat med ett nygift par som visade sig arbeta i Mellanöstern. Hon från Jönköping, han från Belgien. De träffades på ett sjukhus i Mellanöstern, blev störtförälskade, gifte sig och har bestämt sig för att stanna där. I Mellanöstern alltså. Vi pratade om olika kulturer, språk och sociala regler i olika länder. Jag pratade också med en ung tjej som gick på gymnasiet och frågade mig om mina tatueringar. Hon berättade drömmande om sina framtidsplaner och vi diskuterade det här med kärlek. Hon längtades och trånandes efter att hitta den rätte. Jag, äntligen där.

Så nu sitter jag på tåget mot Malmö. Svettig, törstig och hungrig. Alldeles glad över att snart vara framme hos Tove. Spänd över vad den här helgen gömmer i sitt skägg. Tacksam över livet på något sätt. För att ingen dag är den andre lik och för att dessa tre, mycket svettiga, timmar ledde mig i möten med människor som jag aldrig hade träffat annars. Möten som gav nya perspektiv och insikter. Man kan ju se det där med försenade tåg och att vänta på olika sätt tänker jag.

Kram på er vänner!

One thought on “What a day!

  1. Du är jättefin i brallorna! Har också funderat på de där byxorna, sugen! Ser att du tog dig fram till Tove i alla fall och jag är helt klart avis på er som får mysa i helgen! Saknar dig vännen. Stor kram!

Kommentera

