En morgon med lyckorus!

En morgon med lyckorus! Musslans semester är över och när han klev upp strax innan halv sju passade jag på att vakna till liv. Snart, snart är också min semester slut och jag behöver vänja mig vid att kliva upp i arla morgon igen.

Efter ett smygkik på mitt preliminära schema ser jag att jag kommer att kunna lägga tre dagar med morgonträning den här terminen. Det ger mig möjlighet till fem pass med helgen till förfogande. Perfekt. Till skillnad från förra läsåret kommer jag att lägga min arbetstid något tidigare på morgonen och därmed också träna lite, lite tidigare. Jag vill få in så mycket tid för planering och efterarbete på skoltid för att undvika att ta med mig alltför mycket jobba hem. En åtgärd för att klara av arbetsbördan på bättre sätt. Att jag väljer att infinna mig på jobbet tidigare ger också möjligheten att gå hem tidigare en dag i veckan, vilket i sin tur ger möjlighet till ett träningspass på eftermiddagen innan bestyr med matlagning och pusslande med Misters träningstider på kvällen. Det torde gå ihop sig ganska bra.

Nå väl. Åter till lyckoruset. Tidig uppstigning och tidig morgonträning. I semestermått mätta. Lugn löpning i 10 minuter som uppvärmning och därefter intervaller för att riktigt vakna till liv: 10 minuter med 30 sek arbete och 30 sek vila. Svettigt! Därefter körde jag rygg och biceps i superset. Uthållighet och ork är det inget fel på efter semestern, jag har lagrat mycket energi. Däremot känner jag mig lite flåsigare än vanligt och kanske inte fullt så stark som innan förkylning och semester. Jag är inte off road, men muskler är en färskvara. Simple as that. Efter passet tog jag mig tid att böja och tänja på kroppen och körde lite hittepåyoga. Ett par solhälsningar, kobror, hundar och duvor och lugnande andningsövningar. Jag var i princip ensam och kunde utföra mina övningar i lugn och ro. Jag vågade mig också på att stå på huvudet utan vägg som stöd och lyckades ta mig upp i huvudstående i några sekunder innan jag for i golvet. Med hjälp av teknikdelen för huvudstående på Yogobe har jag verkligen fått till bättre teknik och kontrollerar kroppen på annat sätt när jag tar mig upp i huvudstående. Än är jag inte tillräckligt stark och har inte tillräcklig kontroll för att stå i huvudstående någon längre stund, men practice makes perfect ni vet och någon dag kommer jag att klara det utan att slå backen illa kvickt.

Lyckorus efter morgonens träning. Hej glad tjej!

… den bästa av frukostar just nu. Kokosmjölksyoghurt ❤

Frukost avnjöt jag i lugn och ro efter träningen. Jag tycker om de här dagarna när man kan äta under lång tid och sitter så länge och njuter att man nästan hinner bli hungrig igen. Ljuvligt. Jag är inne på dagens tredje kopp kaffe och njuter verkligen av den här sköna torsdagen. Utanför är det mulet och regnigt. Idag kan jag med det goda samvetet stanna inomhus och ägna mig åt bokläsning, skrivande och bokningar med Mary Kay under tiden min granne spelar trumpet på ovanvåningen. Ett fint sound som skapar en härlig loungekänsla som sprider sig över kvarteret. Crazy Thursday när den är som bäst helt enkelt.

4 thoughts on “En morgon med lyckorus!

    • Det kan ju vara väldigt segt att komma igång efter uppehåll, men jag har längtat så innerligt efter träning att kroppen mest är tacksam över att få röra på sig 🙂 Men intervallerna var rätt kämpiga, det sticker jag inte under stol med ;P En mycket mysig dag! Kram

Kommentera

