Idag tar jag hand om min lilla kropp och lyssnar på vad den har att säga

Min kropp är inte med på noterna idag. Jag vet inte om det är PMS, IBS, PCOS (ljuvligt många bokstavskombinationer det finns huh!!) eller om min kropp faktiskt är krasslig. Kanske är kroppen bara trött efter två dagars intensivt jobbade. En är ju lite ringrostig efter alla sköna semesterveckor så att säga.

Men vet ni? Det gör inget. Den här dagen kan få vara en dag i mängden. En dag när jag handlar sallad istället för att laga mat. En dag när jag kryper ner under täcket på soffan och läser bok istället för att läsa läroplaner. Kanske ger jag mig själv en stund på yogamattan för att slappna av och komma till ro. Idag är jag enbart good enough. Idag tar jag hand om min lilla kropp och lyssnar på vad den har att säga.

20130813-173004.jpg

20130813-173013.jpg

2 thoughts on “Idag tar jag hand om min lilla kropp och lyssnar på vad den har att säga

Kommentera

