En intensiv onsdag

Hej raringar.

Gårdagen var intensiv från början till slut. En inspirerande föreläsning om kreativitet på förmiddagen och föreläsning, rundvandring och teater på Astrid Lindgrens Värld på eftermiddagen. En riktigt inspirerande och intressant föreläsningen (på speed!) av företagets VD Mikael Ahlerup. Jag har inte varit i parken på säkert 15 år och det hade hänt så himla mycket. Vilken teaterpark, helt otroligt.

På kvällen hade vi kick off med middag på Brygghuset. Jag kom inte i säng förrän strax innan midnatt, och idag är jag trött. Fast jag känner att gårdagen gav något. Den gav energi och inspiration på många sätt. Det var en lyckad dag. För ett år sedan hade en sådan fullspäckad dag gjort mig urlakad och alldeles jättetrött. Troligen hade jag valt att stanna hemma från den frivilliga kvällsaktiviteten till fördel för egentid. Nu har jag lyckats att get myself out there och jag tycker att det är så roligt. Jag uppskattar att jag orkar vara mer social numera och att jag faktiskt säger ja till saker jag tidigare ofta sa nej till.

entraningsbloggochlitetill

En är ju lite ringrostig efter sommaren och med intensiva dagar och kick off på jobbet blir man alldeles trött på morgonen. Fast visst är det ändå ganska njutbart med vardag och rutiner 😉

Ni är förstås nyfikna på hur min hals mår. Lite bättre tror jag. Inte sämre åtminstone. Jag kommer dock inte att träna innan helgen för att verkligen ge kroppen rätt förutsättningar för att ta sig tillbaka på banan. Jag längtar efter att träna, det sticker jag inte under stol med. Jag längtar efter att komma in i rutinerna och ge kroppen endorfinkickarna som alltid kommer på köpet av ett träningspass. Men det finns ingen mening med att pressa kroppen om den inte är frisk. Känns det likvärdigt kan jag försöka köra något pass i helgen, och annars väntar jag med att köra igång nästa vecka. Om jag kan vill säga, men det hoppas jag innerligt.

Ikväll kör vi sista passet i #sommarfighten2013 och jag låter helt enkelt deltagarna köra lite extra för mig och ägnar mig åt att instruera och leda istället. Vad som händer med eventuell fortsättning med den gemensamma träningen återstår att se. Det har varit väldigt roligt att dela träningsglädje med dessa tjejer i sommar och idéerna kring hur vi kan utveckla konceptet är i full rullning.

Kommentera

