Ljusglimtar ur en fredag

Första arbetsveckan avklarad. En fin arbetsvecka. En bra start på terminen. Jag är lite trött, men främst för att jag är ovan och inte för att jag känner mig som en urvriden disktrasa. Jag har en god känsla i magen. Mycket bättre än inför förra årets skolstart.

Fredagen har visat sig från sin bästa sida. God stämning i arbetsrummet. Middag och ett glas vin med fina vänner. Yoga. Mr spelade fotbollsmatch och jag passade på att ta flera klasser genom Yogobe.. Vips hade jag hållit på i nästan två timmar och kroppen kändes så lugn. Närvarande. Stabil. Harmonisk. Flow.

20130816-222802.jpg
Imorgon tänkte jag vakna utan en krasslig kropp och träna lite lätt. Cykla mig lite svettig. Känna på några vikter. Ta det varsamt men försöka väcka kroppen. Se hur det känns. Och njuta. Av att få känna endorfinrus och glädje. Så tänkte jag börja min lördag. Precis så.

One thought on “Ljusglimtar ur en fredag

Kommentera

