Det blir inte alltid som man tänkt sig

Skön sovmorgon. Morgonyoga. Träning. Frukost i lugn och ro.

Visst låter det hemskt skönt? Och det var ju tanken med lördagen. Nu blev det inte riktigt så.

Istället fick jag kliva upp vid halv tre i natt och köra Musslan till akuten. Han skadade sig under fotbollsmatchen igår och ju mer natten gick desto tydligare blev smärtan. Ner till Västervik i natt. Hem igen för att röntgen var stängd. Sova några timmar och åka ner till Västervik igen. Vänta. Vänta. Vänta. Spricka i foten. Gips i sex veckor och två månaders sjukskrivning.

Inte riktigt den lördagen jag hade tänkt mig.

Fast ni vet, vissa saker man kan inte göra någonting åt och det finns ingen mening med att älta det faktum att Mr är skadad. Inte heller att min lördag inte fick den start jag hade tänkt mig. Saker händer. Den första reaktionen som uppstår är oftast utom vår kontroll, men hur jag agerar och reagerar efter det är upp till mig. Vi får helt enkelt göra det bästa av situationen, och det är inte jag som har gjort mig illa. Däremot är det viktigt att jag tänker på min inre skönhet och agerar från min finaste sida. Stöttar. Ställer upp. Finns där.

entraningsbloggochlitetill

Efter flera timmars väntan på akuten fick vi äntligen mat i magen. Idag i form av fräsch skaldjurssallad på Tant Grön i Västervik.

Och kroppen min känns inte krasslig idag. Det är positivt. Jag ligger givetvis efter på sömnkontot efter den uppstyckade natten, men värre än så är inte situationen för mig. Kroppen är inte krasslig, men ändå kan jag känna ett litet motstånd till att träna. Varför? Jo, för att kroppen nu istället är seg och lite energilös efter utebliven motion och frisk luft i veckan. Kanske också på grund av den uteblivna sömnen i natt. Då vet jag att träning är botemedel och medicin för att få ny energi. Då är det liksom dags att smiska upp sig själv lite, ta sig till gymmet och fylla på endorfinkontot
.

One thought on “Det blir inte alltid som man tänkt sig

  1. Nej men fy så trist för Ricky!! Hoppas han inte har alltför ont… Vilken jobbig natt. Klok du som tänker så bra, jag hade väl varit en virrhöna utan dess like och somnat istället för att ens tänka på att åka till gymmet.. 😛

Kommentera

