Träning check!

Träning check! Som väntat känner jag mig betydligt mer energifylld än innan. Och det var så galet roligt att svettas och röra på kroppen. Äntligen! Jag fick hejda mig för att inte köra ett riktigt långt pass för jag ville inget hellre än att bara köra och köra och köra på. Inte ta igen-träna för att jag har missat utan mer att det var så roligt. Jag tog det varsamt dock eftersom kroppen min behöver kickas igång och få möjlighet att hänga med i svängarna. Det har ändå varit ett pass här och där och sedan vila på grund av sjukdom och sedan ett pass här och där och lite vila igen. Nu hoppas jag innerligt att min krasslighet är borta and gone.

Passet bestod av cykelintervaller i pyramidform. Garanterad svettlycka! Därefter sprang jag lite lätt på löpbandet, mest för att jag känner mig längtig efter just löpning. Resten av tiden ägnade jag åt cirkelträning och försökte involvera flertalet muskelgrupper. Tre varv av följande övningar, 15 reps på samtliga.

Pullover
Renegade row
Armhävningar med fötter på boll
Liggande hantelpress
Svingar
Snatch
Hantelrodd
Sidopress med hantlar

Kroppen var helt med på noterna, om än lite ovan. Om nu min kropp är igång som den ska (hoppas, hoppas) har jag troligen lite PMS inför nästa vecka till när jag har beräknad ankomsten och det känns i kroppen. Jag känner mig ganska svullen och öm. Så jag hoppas att det är tecken på att allt är som det ska. Tänk att man kan gå omkring och vara så förväntansfull inför att få mens. Det trodde jag då aldrig! Att jag har vilat ett par dagar spelar ju troligen också in i känslan att kroppen inte riktigt är som vanligt. Jag mår trots allt som bäst i kroppen när jag får röra på mig. Kroppen mår som bäst när jag ger den mycket motion och aktivitet.

I morgon hoppas jag inte att bakslag väntar och att min krasslighet håller sig på avstånd. Jag har nämligen sparat det bästa till sist: benpass. Och jag längtar!

entraningsbloggochlitetill

Snälla, snälla kroppen. Imorgon låter vi inget bakslag göra oss trötta och griniga igen. Imorgon är vi pigga och glada och kör ett sjuhelsike benpass. Okej?

3 thoughts on “Träning check!

Kommentera

