En söndag vid ett köksbord

Ingen krasslig kropp här inte. Nej, jag vaknade efter åtta timmars skön sömn och kände mig fräsch. Ja, ja, ja! Upp och hoppa. Väcka kroppen. Jag inledde morgonen med att dra veckans änglakort som jag enligt tradition alltid gör på söndagar. Jag tycker väldigt mycket om änglakorten eftersom det är en stund för reflektion och självkännedom. Jag tittar alltid tillbaka på förra veckans kort och försöker känna efter vilken betydelse de haft under veckan. Sedan funderar jag på vad veckans kort har för innebörd och bestämmer mig alltid för något jag ska försöka koncentrera mig lite extra på.

20130818-141803.jpgBenpasset då? Mord på ben! Ljuvligt! Tungt. Svettigt. Endorfinrus. Beslutsamhet. Jag räknar med massiv träningsvärk i både ben och rumpa och välkomnar den. Jag har ju trots inte haft så mycket träningsvärk på sista tiden på grund av avbrott med sjukdom och semester så nu v i l l jag ha träningsvärk. Är det något jag vill den kommande veckan så är det att ha träningsvärk. Jag vill ha tecken på att kroppen är igång igen.

Musslan har stapplat hemifrån ett par timmar och jag har satt mig vid köksbordet med kaffe för att läsa om periodisk fasta, skriva, skriva, skriva, planera träningen under de kommande veckorna, läsa läroplaner och förbereda ett par kurser. Jag tar med andra ord en sådan där skön söndag som jag älskar. I kväll planerar jag att försöka förbereda så mycket mat som möjligt inför veckan för att underlätta för oss här hemma. Musslan är för tillfället ganska begränsad eftersom han går med kryckor och jag misstänker att det tar lite tid för honom att komma in i det nya. Jag kommer att få dra ett större lass här hemma de närmaste veckorna, så enkelt är det. Vi hjälps givetvis åts så mycket det går, men vissa hemmasysslor blir tämligen svårrodnade när man hoppar på kryckor. Men det ska nog bli bra, och sex veckor är trots allt inte en evighet.

entraningsbloggochlitetill

En Cillasöndag vid köksbordet väntar. Älsk på det!

Vad sysslar ni med idag?

2 thoughts on “En söndag vid ett köksbord

  1. Vilken fin idé med änglakort! Har aldrig hört talas om dem tidigare faktiskt! Jag köpte en daily greatness yogajournal och där får jag en stunds reflektion varje vecka när man går i genom veckan som gått och vilka mål man hade, vad man åstadkommit och vad man eventuellt behöver jobba med! Och varje dag får man en chans att sitta ned och reflektera över dagen som kommer och även på kvällen reflektera över dagen som gått!! Älskar den måste jag säga! Hoppas änglakorten funkar bra för dig, de ser så himla fina ut!!
    Kram fina Cilla och ha en fantastisk söndag
    /❤

  2. Tänkte prova det där med pf, kanske skulle hjälpa mig att få ordning på matproblemen men är alltid hungrig på morgonen så det blir tufft i början. Visst är det väl så att för tjejer är 14 tim istället för 16 ok? Läste det någonstans… Någon skrev också att man kan mjukstarta genom att ta en proteindrink m vatten innan första riktiga målet vid 12 som en mjukstart om det känns för svårt i början. Tänkte prova iaf.

    Tack för allt bra du skriver 🙂

    Kram

Kommentera

