Morgontrasket check!

God morgon sötnosar.

Veckans målsättning med att morgontraska två gånger är härmed avklarad. Det känns ju alldeles jätteskönt. Dels för att jag faktiskt kan checka av målsättningen, men också för att ger mig själv en chans att på sikt skapa nya rutiner. Finns det utrymme för fler promenader blir det så, men jag vet med erfarenhet att ett krav på att utföra något mer än det finns utrymme till inte ger så stor glädje.

Just nu är det verkligen fantastiskt vackert utomhus. Sommarkänslan har avtagit, men den naturen skvallrar om den stundande hösten. Friskare luft, en annan känsla. Jag gillar hösten på många sätt och i år vill jag bejaka höstmyset snarare än att sakna sommaren. Dessutom har jag äran att morgontraska i natursköna områden och jag uppskattar det väldigt mycket. En härlig start på dagen!

Gästgivarehagen, Vimmerby

Gästgivarehagen. Ett vackert och naturskönt område precis i närheten där jag bor.

20130822-091429.jpgOch idag är det Crazy Thursday hörrni. Det är alltid lite mer galet på torsdagar. Inget undantag idag. Ett välfyllt att göra-schema på jobbet stundar. En eftermiddag med kaffedejt med en kär vän. Tid för mig själv på yogamattan ikväll. Jag har flera oprovade klasser på Yogobe att köra igenom som jag är spänd på. Jag har inte tagit mig tid att yoga ordentligt den här veckan och jag känner att det är nödvändigt med en stund på mattan. Däremot fick jag en avslappnade stund häromdagen när min vän Sandy gjorde healing på mig. Hon går en utbildning under hösten och jag ställer mer än gärna upp när hon vill träna. Så skönt, så avslappnande! Och det gör underverk för tanketrassel och spänningar i kroppen.

2 thoughts on “Morgontrasket check!

Kommentera

