Glimtar ur en fredag

Vilken arbetsvecka det har varit. Ikväll är jag trött. Riktigt trött faktiskt. Så jag har helt enkelt låtit det mesta vara och gör vad kroppen ber mig om: vilar. Smuttandes på lite vin och mörk choklad. Alldeles jätteskönt.

Vad jag har gjort idag?

Hängt på gymmet i arla morgon. Ett snabbt pass för rygg och biceps avverkades. Thank God att mina vanliga arbetstider börjar på måndag. Jag imponeras av er som hinner få till kvalitet era träningspass riktigt tidigt på morgonen efter semestertider. Själv känner jag att tiden rinner iväg och att jag snabbt måste hem och duscha för att vara i tid till jobbet. Eloge till er som tränar snabbt och effektivt.

Ätit en ljuvligt god frukost. Efter ett par dagar med ätfönster mellan 12 och 20 var det dags för frukost efter träning och det satt som en smäck. Träningsglädje har alltid så fina frukostskålar och jag har inspirerats av henne. Nu är jag på jakt efter fler skålar. En loppis kanske har vad jag söker?!

Unnat mig vardagslyx genom att fixa naglarna. Jag tycker så mycket om den där stunden när någon tar hand om mina händer och gör mig fin. Resultatet? Mycket bra. Och sällskapet ikväll: ett glas vin av absoluta favoritsorten.

20130823-190709.jpg

Kommentera

