Idag ger jag mig själv kärlek och omtanke

God morgon vänner.

Gårdagen var återigen en väldigt intensiv dag. Många sådana dagar har avlöst varandra den här veckan. Och det känns. Idag vill jag ge mig själv kärlek och omtanke, lugn och ro. Morgonen börjar jag med att lyssna på superhärliga och balla Vevves pod om fasta. I vanlig ordning delar hon med sig om intressanta åsikter. Lyssna gärna.

Gårdagen tillbringades med att klara något jag inte gjort tidigare. Något lite skrämmande och otäckt: att köra med släp. Jag skulle åka till Linköping för att hämta hem den nya sängen. Mamma oroade sig för körande och backande men jag tänkte att det vore då fan om jag inte skulle kunna köra själv med släp till Linköping och hem. Att bära sängdelar kändes som ett mindre problem. Jag är ju stark. Så jag tog med mig min vän Jill som mentalt stöd och det gick ju hur bra som helst. Och så stolt jag var väl hemma när jag klarat av det där otäcka monstret bakom bilen. Vi har ju alla våra saker om skrämmer oss lite. Saker vi gärna låter andra göra åt oss på grund av rädsla. Så är det för mig åtminstone. Men när vi klarar av något som från början skrämde oss växer vi. Och jag, jag växte flera centimeter igår av stolthet. Jag kan själv. Jag kan ta hand om mig själv. Och sikken tur tänker jag, för en bör ju kunna ta hand om sig själv och se till att make things happen i det egna livet. Det är ju det #jagärkaptenpåminbåt handlar om. Att leverera ett liv där en själv tar beslut och står för görandet. Beslut och görande som är bra och utvecklande för en själv.

Efter den mycket intensiva dagen av känslostormar och körande med släp och bärande av sängdelar upp och ner i trappor och en tur ut till pappa på landet fick jag äntligen landa. Igår valde jag att göra det genom att inte laga mat själv utan att avnjuta ett fantastiskt lagad middag på Brygghuset. Jag åt lamm med rotfrukter och behövde inte välja till eller ta bort något för att det skulle passa mig. Slurp! Som tack för hjälpen för dagen bjöd jag också Jill på en drink. Sedan snackade vi skit i flera timmar. En mycket bra kväll. En mycket bra dag även om den också blev konstig och oväntad på många sätt.

20130825-084018.jpg

Idag tänker jag alltså ge min själv kärleken och omtanke. En kan ju behöva det mellan varven. Ett benpass ska levereras och i vanlig ordning längtar jag! Just nu är benpassen de grymmaste passen. En mammamiddag i Törnrosdalen står också på schemat och det är alltid uppskattat att bli bortskämd med lagad mat. I övrigt njuter jag av mitt eget sällskap och fixar lite inför veckan. Den första veckan med riktiga lektioner och därmed många nya möten. Jag behöver med andra ord mycket energi i batterierna.

One thought on “Idag ger jag mig själv kärlek och omtanke

Kommentera

