Så här är jag hösten, living and shit.

Våren präglades av målsättningar. Full fart framåt, men ändå små steg. Jag tog några saker i taget och balansen var det som stod i fokus. Jag uppnådde mycket jag ville fram till det att sommaren tog fart, och lyckades sedan behålla balansen under sommaren. Något jag känner stor tacksamhet inför. Balans; the magic word peeps.

I höst har jag bestämt mig för att må bra. För jag tror att det första steget till välmående är att bestämma sig för att må bra och agera därefter. Det låter ju givetvis väldigt enkelt, men många gånger handlar det faktiskt om att ta ett beslut. Ett beslut som en håller fast vid även när det svajar på sjön. Målsättningen för hösten är inte särskilt pretentiös för mig. I nuläget inga specifikt satta mål när det kommer till träningen och maten. För jag vill ha det som jag har det. Tills det att jag inte vill det och känner mig redo för något annat. Att vara i balans är något jag värdesätter ofantligt mycket, och jag tror också att en behöver inse när en har kommit till en punkt där det är okej att vara nöjd. Nöjd med det man har, nöjd med det man är. Och jag är nöjd med det liv jag lever.

Mitt största fokus under hösten handlar främst om #beyoga365. Hos Jeanna kan ni läsa lite mer om vad det innebär. Jag fokuserar på att yoga så ofta jag kan. Ibland lite mer, ibland lite mindre. Yoga ger mig harmoni och balans i tillvaron och det är ett verktyg som hjälper mig att stressa mindre, tona in nuet och helt enkelt leva livet lite mer på livets villkor. De sju första dagarna i september har temat solhälsningar. Utmaningen började redan igår och jag har genomfört ett par solhälsningar både igår och idag. Dessutom rensade jag kropp och själ efter de intensiva dagarna i Göteborg med en chakraklass med Johanna Andersson som är den klass på Yogobe jag har genomfört flest gånger. Johannas sätt att beskriva, musiken och positionerna är fantastiska. Jag älskar, älskar den klassen. Något jag också tar med mig i höst är Fröken Drivkraft tips på hur man varvar ner. Meditation och avslappning är något jag sysslar med mer och mer, och det leder till att jag varvar ner. Jag vet inte hur det är med er, men jag har tidvis haft svårt att koppla av för att hjärnan går på högvarv och jag har till och med känt dåligt samvete för att jag bara sitter och sitter och ingenting gör. Genom att meditationen kan jag vara lite mer här och nu och bara låta tiden passera utan att tänka att jag borde göra något mer nyttigt. Väldigt enkelt egentligen. Det handlar ju om att ge sig själv tid till att göra något som kan kännas ineffektivt, men som ger så mycket på lång sikt.

Så min höst handlar i all sin enkelhet om att må bra. Om att ta hand om mig själv och min kropp och min själ. Om att vara i nuet och fortsätta vara i balans. Så här är jag, living and shit.

2 thoughts on “Så här är jag hösten, living and shit.

Kommentera

