Bland katter och bilskrot

Ikväll har jag varit ute hos min pappa på landet. Pappa har fixat med min bil och jag har myst med katterna. Tanken var att jag skulle jobba, men det var lättare sagt än gjort med tre hysteriska katter i knät och på bordet. Mysigt, ja! Lätt att jobba, nej! Hos pappa finns det inte bara katter i överflöd (han och hans sambo är sådana där crazy cat people) utan också bilar och bildelar och bilskrot. Ja, alla möjliga bilmojänger ni kan tänka er. I huvudet på min pappa finns det bara bilar. Och katter förstås.

Jag är väldigt tacksam över att ha en sådan händig pappa. Det där med bilar är inte min starka sida, men pappa han är lite av en bilexpert. Dessutom tycker jag om att vara ute på landet. Där är man som man är, och någonstans har jag en dröm om att bo på landet och gå omkring i flanellskjorta och hemmastickade raggsockor och bara njuta av lugnet. Jag tror aldrig att jag kommer att bosätta mig på landet men det finns ändå någon typ av drömbild att bo så där avsides. Där allt är harmoniskt och fridfullt och grannarna inte trängs på samma yta.

20130911-212414.jpg

20130911-212852.jpg

Imorgon vankas det gym i arla morgon och jag tänker gå till sängs alldeles snart för att faktiskt vakna i morgon och känna att gymmet lockar. Efter gårdagens grymma pass känner jag suget igen, men jag tror att sömnen är förutsättning för att jag ska komma i fas igen. Så hopp i säng med mig. Och vi ses i morgon. Då är det Crazy Thursday och en hälsning från Cilla 2012 kommer. Sjukt spännande ska ni veta.

Kram och god natt!

One thought on “Bland katter och bilskrot

  1. Jag är likadan; älskar att vara på landet (a.k.a hos mor och far), men tror inte heller jag bosätter mig så ”när jag blir stor”. När jag är där vill jag också glida runt i flanellskjorta och vara bondfru typ, men när jag är tillbaka i stan så är det rätt skönt det med, hehe… Omväxling förnöjer?! Ser fram emot hälsningen från Cilla 2012!!! Kram och godnatt! 🙂

Kommentera

