Nuff said, let’s boogie

God morgon raringar.

En hel natts sömn i bagaget utan avbrott och hemska drömmar gör underverk. När klockan ringde i morse sträckte jag på mig förnöjt och tackade för en god natts sömn. Vilken skillnad! Jag tror att tre saker jag gjorde igår spelar roll:

1)Meditation. Jag gav mig själv tillfälle att släppa på negativa tankar och oro. Att vara stilla i kroppen och att vara närvarande. Det är ibland förvånande att en har så mycket klokt i det egna huvudet.

2)Spikmattan. Det är så enkelt, men gör så stor skillnad. Jag somnar på spikmattan, slänger bort den i sömnen och vaknar med en bättre känsla i kroppen. Den sover jag på varje natt resten av den här veckan.

3) Träning. Jag orkade ju inte upp igår för att morgonträna. Därför gick jag helt enkelt hem från jobbet när jag skulle på min tidiga dag och gick till gymmet. Och det var så skönt. Jag sprang intervaller och mosade ben och inte en enda gång brydde jag mig om killarna som jag vanligtvis inte behöver trängas med på morgonen. Älskade träning!

Mitt mål är ju att klä mig lite mer färgglatt den här veckan och det är inte alls så lätt som jag trodde. Jag fick för mig att jag hade en del färgglada kläder i garderoben men det verkar faktiskt vara önsketänkande. Men jag gör vad jag kan och idag kryddar jag till det med gröna byxor. Funkisch tycker jag.

20130911-085627.jpg

Jag har, precis som Beatatjata, väldigt mycket svart och vitt och lite mer svart. Dessutom har jag en del kläder som inte passar. Främst för att de är för stora faktiskt och det är ju himla roligt efter allt slit. Men jag har också kvar en del kläder från min smaltid som jag alltid tänker att jag ska komma i någon gång. Men vet ni? That aint gonna happen. Min kropp är annorlunda nu än för flera år sedan. Mindre på vissa ställen, större på andra ställen. Dessutom har jag insett att plaggen liksom har gått ur tiden och det är inte säkert att jag skulle använda dem även om jag kunde ha det. Så i helgen när jag rensar min garderob ska jag inte spara någonting som jag inte använder nu. Ingenting! För att jag har så mycket kläder som bara hänger där och hänger där och ibland tittar de på mig och säger: Du kan inte ha oss längre!

Nä, vet ni vad, det kan jag inte. Och därför åker ni ut. Problem ur världen. Bra så!

2 thoughts on “Nuff said, let’s boogie

  1. Snygga byxor, det är väl färgglatt om något! Åtminstone jag lägger mer märke till om någon har färgglada jeans än en färgglad tisha liksom. Ballt. Angående garderobsrensningen så har jag gjort precis samma sak igår kväll, du kanske såg min hög… 🙂 Känns ärligt talat grymt skönt att inte äga så mycket kläder. Verkligen. Ha en toppendag nu så hoppas jag vi hörs ikväll vännen! Puss och kram ❤

  2. Mycket snygga braxer! Och blus och kavaj med, gillas helt enkelt. Bra att rensa. Insåg, med lite sorg, vilken skillnad graviditet och barnafödande gör för kroppen dessutom. Även om jag väger mindre än någonsin i vuxen ålder så skulle jag inte få på mig samma byxor pga att höfterna är bredare. Bara att gilla läget och skaffa nytt, för illasittande kläder blir ingen gladare av!

Kommentera

