#goforthegoal

Jag håller på med ett målsättningsarbete med min mentorsklass för att de ska lära sig vikten av att sätta mål och delmål och sedan arbeta framåt utifrån dem. Det är ett sätt att bestämma sig för vad man vill, varför man vill det och hur man ska göra för att nå sitt mål. Små, små steg varje dag, varje vecka och varje månad som leder till action. Idag har vi påbörjat vår målplansch som ingår i det jag kallar go för the goal. Jag har också utmanat dem att Instagramma sina färdiga målplanscher med #goforthegoal för att vi ska kunna peppa och inspirera varandra. Och jag blev så sjukt inspirerad av dessa ungdomars kreativitet idag och blev oerhört imponerad av hur målinriktade de är när de får möjlighet att sätta ord på vad de vill. Jag har följt den här klassen i tre år till sommaren och vad som slog mig idag var vilka självständiga och coola unga män och kvinnor de har utvecklats till.

Att ha en målplansch är ett bra sätt att peppa sig själv, en hjälp på vägen när rösten i huvudet säger att vi inte kan, eller att det inte går. För allt går. Ingenting är omöjligt. Det vi behöver lära oss är att överrösta rösten inom oss och skrika högre. Jag har gjort många egna tavlor hemma. Tavlor med innebörd för mig. Tavlor med citat och bilder som ger mig motivation när jag tvivlar och inspiration när jag behöver det. Det var ett tag sedan jag gjorde en målplansch att ha framme här hemma och ikväll plockade jag fram min kreativitet och formar min egen målplansch. Planschen är bara in the making just nu, men jag har på känn att den kommer att bli awesome. Dessutom blev jag sugen på att skapa så det är fullt möjligt att nya tavlor kommer till ikväll. Jag tror mig behöva lite nytt på väggarna. Jag lär nog bli sittandes här ett tag. Och givetvis, min målplansch kommer också att hamna på Instagramma när jag är färdig.

Vad gör ni ikväll?

20130913-203214.jpg

2 thoughts on “#goforthegoal

    • Det är smart med en målplansch 😉 Det blir så konkret på något sätt och jag tycker också att man kan ta tillfälle i akt att vara lite pysslig.

Kommentera

