Hjärtat visar alltid vägen.

Jag älskar att fylla år! Det spelar liksom ingen roll hur gammal jag blir, det är alltid lika roligt. Och så uppvaktad jag har blivit. Det är nästan inte att en tror att det är sant, så ofantligt många har kommit ihåg mig på min dag.
20130915-231431.jpg
Dagen inleddes på gymmet där jag cyklade intervaller och körde biceps och rygg i superset. Tungt, svettigt och alldeles underbart. Vad jag älskar den där träningen hörrni. Min stora drog i livet. Jag kände mig ju lite ensam där på morgonkvisten och bjöd därför hem en vän på frukost. Jag tycker att en får ta saken i egna händer och liksom piffa de delar av tillvaron en kan på bästa sätt. Därefter har dagen gått klippt i ett.

Mina fyra föräldrar, min bror och hans flickvän kom på kalas i eftermiddags. Bror min var orolig att det inte skulle bjudas på socker, men han behövde inte oroa sig. Det fanns något för alla smaker. En paleokladdkaka i Cillastyle med hallon och grädde och helt vanliga cupcakes, fulla med socker. Ingen behöver gå hem besviken när husfrun herself ställer till med kalas.

Och vilka presenter förstår ni. Jag älskar att fylla år! Klocka, pengar, kläder, löparskor, vin, blommor, muminmuggar, hörlurar, örhängen, ja ni hör ju. Jag är så tacksam för dagen och kunde inte ha önskat mig en bättre dag.

20130915-231352.jpg

20130915-231408.jpg

Kvällen avslutades med meditation i grupp på Alterna med min kära prattant Mona-Britt som ledare. En liten grupp kvinnor, alla i olika åldrar men med liknande mål med meditationen. En sådan genuin och ärlig atmosfär. Vi delade historier, och framför allt lyssnade vi på varandra. För mig är det helt nytt, och lite av ett kliv utanför min trygghetszon, att meditera i grupp men jag tyckte verkligen om det. Just idag var det ganska smärtsamt att vara i kroppen och känna i hjärtat. Ganska ångestladdat får jag säga. Jag vet att jag bär på sorg och besvikelse efter det som har hänt på sista tiden. Men jag vet också att mitt hjärta är starkt och att jag kommer att ta mig igenom det här. Hjärta visar alltid vägen, det gäller bara att våga lyssna inåt.

Stort tack till alla som uppmärksammat mig på min dag. Ett sista år som 20 någonting väntar och jag är säker på att det är ett år som gömmer mycket roligt i sitt skägg. Jag menar: look at me. Here I am, living and shit

6 thoughts on “Hjärtat visar alltid vägen.

  1. Vilken härlig dag du verkar haft. Och jag tycker det är så underbart att du lägger in Vimmerbydialekten (eller småländskan) i det du skriver. Det har dykt upp mer på sista tiden det där ”en” som är så karaktäristiskt för dialekten (och som jag tyvärr tappat på grund av alla år på andra orter eller aldrig haft pga mamma som är från Öland istället, vet inte). Drar i alla fall på smilbanden varje gång jag läser det.

    Sen läser jag ju bara din blogg och följer dig på Instagram, så att du separerat var något helt nytt för mig. Hade inte förstått det via det jag läst. Jag känner dig ju inte IRL men hoppas du mår okej, det känns så i det jag läser. Otroligt tråkigt, omvälvande och ledsamt med uppbrott såklart. Hur går det med ditt boende? För visst var det ert gemensamma som ni renoverat och fixat med. Hoppas du kan släppa sorg och tunga tankar. Du brukar vara en fena på det.

    • Det var en mycket härlig dag 🙂 Jag kanske har lagt in lite mer dialekt i skrivandet, jag har nog inte riktigt tänkt på det. Eller jo, jag har nog tänkt på att inte skriva alltför mycket ”man” och därför valt ”en” istället.. och så blev det lite dialektalt inslag där 😉

      Det är ju supernytt med separationen, så det är inte så konstigt att ingen har förstått. Jag menar, vi flyttade ju precis ihop. Det borde inte ha blivit så här. Men jag mår helt okej, och jag ser framåt. Det är nog lättare se saker och ting lite mer realistiskt när man mår bättre i sig själv också tror jag. Jag respekterar mig själv som människa och tillåter inte någon annan behandla mig fel.

      Jag kommer att bo kvar i lägenheten. Jag har ju flyttat så väldans mycket och orkar helt ärligt inte flytta igen. Jag älskar lägenheten och det är jag som har inrett och styrt med det mesta. Så det kommer att bli jättebra. Det blir lite kärvt rent ekonomiskt det första halvåret men det kommer att lösa sig med tiden. Jag känner hopp inför framtiden 🙂

      • Jag är glad för din skull att allt ändå känns ok. Jag tänkte tanken angående flytt när jag förstod att ni separerat. Du har ju flyttat en del så otroligt skönt att du slipper det. Hopp inför framtiden låter underbart. KRAM

      • Just eftersom jag har flyttat så mycket körde jag att det inte var aktuellt. Här vill jag bo och bilda mitt liv just nu. Min lägenhet är underbar och just nu min trygghet. Allt kommer att ordna sig, jag behöver bara få lite koll på ekonomin. Kram!

Kommentera

