”Du är som Lilla My du Cilla”

God morgon sötnosar och god morgon måndag!

Jag hade ofantligt svårt att somna igår och har sovit väldigt oroligt hela natten. Det var en väldans massa känslor i omlopp igår och det påverkades givetvis min förmåga att slappna av. Idag känner jag mig ändå ganska pigg och på gott humör, jag gillar ju den här nystarten på veckan som måndagar erbjuder. Däremot valde jag bort morgonpromenaden till fördel för att sova mer. Och ja, jag inser att jag har gjort det en del på senaste tiden. Fast det gör ingenting. Jag är i behov av att sova mer och då gör jag det. Jag kan komma in i rutinerna för att morgontraska de dagar jag inte morgontränar när jag sover bättre och kommer i säng som jag ska på kvällarna. Det är ju också viktigt att vara realistisk mot sig själv tänker jag och just är sömn viktigare än morgonpromenader för att vidhålla balansen.

20130916-090037.jpgEn av födelsedagspresenterna jag fick igår var ett gäng Muminmuggar. Jag har sneglat på dessa i evigheter och tycker att de är himla fina. Min mamma var så rolig igår när jag var i färd med att riva upp paketen och fick upp muggen med Lilla My på. ”Det där är du. Hon kan bli väldigt arg och tycker att det är viktigt att saker görs på rätt sätt”.

Jag blev full i skratt och tänkte att ja, det finns sannerligen likheter mellan mig och Lilla My, och hädanefter är det min mugg. De andra är för gäster.

Nu har jag en liten tanke och det vore roligt om ni kunde haka på. Kan ni inte maila bild på era kaffe- eller temuggar till mig? Nästan alla har ju en favorit i skåpet som används som den egna koppen och det vore häftigt att samla våra favoriter. Ska vi säga så? Maila på cecilia.stalhandske@hotmail.com. Plliiiiis!

 

Kommentera

