Vänskap är balsam för själen (och lite om PCOS)

Ikväll är jag ytterst tacksam för två saker. För det första är jag tacksam för mina fina vänner som kom och överraskade mig med present ikväll. Helt oväntat och mycket uppskattat. En mycket fin berlock till mitt Thomas Sabo-armband som jag älskar så mycket. Jag fick armbandet och den första berlocken i examenspresent när jag slutade Lärarhögskolan i januari 2009, och har haft på mig armbandet nästan dagligen sedan dess. Vi tillbringade sedan kvällen tillsammans och har skrattat så mycket att jag troligen kan vänta mig träningsvärk i magen i morgon. Tack finaste ni!

20130916-224258.jpg

20130916-224306.jpg

För det andra är jag otroligt tacksam för att min kropp är så fantastisk. När jag ger den kärlek och omtanke ger den just det tillbaka. Ni som följer mig vet att jag har PCOS och att min mens har varit utebliven sedan 2008. I juni fick jag mens på naturlig väg för första gången, och lyckan kändes oändlig. I juli kom mensen igen. Däremot uteblev den i augusti och jag ska inte sticka under stol med att jag kände besvikelse. En vill ju så gärna tro att allt ska fungera. Men sedan har just den senaste månaden varit lite rörig och kroppen har tagit styrk av det. Givetvis. Tro mig när jag säger att jag fick nypa mig hårt i armen och passa mig för att inte skrika rätt ut på toaletten på jobbet idag. Mens, vilken lycka! Kroppen är verkligen fantastisk och den visar gång på gång att den fungerar när allt är i balans och när jag tar hand om mig själv. Jag är så tacksam för min kropp och för att jag verkligen har satsat på att ta hand om mig själv med naturlig mat, träning och yoga. Jag är säker på att en förändrad livsstil är den viktigaste faktorn till att min kropp idag fungerar bättre och inte bara att min PCOS är bättre utan att jag faktiskt inte alls lider av de besvär jag tidigare har haft med min IBS. Vissa dagar är det svårt, men de flesta dagarna mår jag hur bra som helst. En sådan vinst i livet! Det där med att vara kapten på sin egen båt är inte alls dumt.

Och tack till er som har skickat in bilder på era muggar idag. Fortsätt att maila så kommer ett kollage med våra muggar senare i veckan.

Kram och gott natt,
Cilla

Kommentera

