God morgon kaffekopp!

I måndags visade jag er en av mina nya muminmuggar som jag fick i födelsedagspresent. Åh, vad jag tycker om mina muggar. Det är nog så att jag tar och inhandlar mig en Lilla My-mugg att ha på jobbet också.

20130916-090037.jpgPå Instagram och här på bloggen följde också en uppmaning: skicka bild på era favoritmuggar till mig. Och det har några verkligen gjort, så himla roligt! Så jag tänker att vi inleder den här lördagen med ett bildsvep på god morgon-muggar som används runt om i vårt avlånga land.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Martina från Östersund skickade sin chokladmugg hon har på jobbet. Martina låter också hälsa att My på hennes jobb har en likadan Lilla My-mugg som jag har, och att Sofie har en ”Helena-mugg” som hon tog över när den riktiga Helena slutade.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Gabriella älskar koppar och muggar och får tygla sig hela tiden för att inte köpa nya. Hon hittade den här fina muggen på Indiska för en månad sedan och den har används nästan dagligen. Till kaffe, te, yoghurt, gröt och glass.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Jill är besatt av Elvis och dricker givetvis både kaffe ut te ur sin Elvismugg. Välanvänd!

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Linda är också förtjust i Muminmuggar, men kan inte riktigt bestämma sig för vilken av dessa två som är favoriten.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Lina har haft sin Muminmugg hemma ett tag men har inte riktigt använt den än. Hon blir lite så där med nya, fina saker. Alldeles för rädd för att använda den ifall att den går sönder 😉

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Den här muggen tillhör min mamma. Och nej, jag vet inte varför bilden trilskas med att hamna på sniskan 😉
Det är jag som har målat muggen en gång i tiden och tillhör alltså min bror Pär aka Purre. Mamma hälsar att när Pär flyttade hemifrån lämnade han kvar muggen (I can see why!) och mamma brukar använda den när hon saknar och längtar efter Pär. Det känns bra att dricka ur den muggen då.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Den här muggen tillhör Maria, det är hennes favoritmugg. Inte för att den är snygg utan för att den sitter sjukt bra i handen (hon är lite av en kaffenörd). IKEA is the shit ibland.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Den här muggen tillhör min kompis Sandy. Det är hennes finaste mugg som hon helst dricker sitt morgonkaffe ur. Det är en handgjord keramikmugg från en underbart karismatisk kvinnlig keramikkonstnär på Öland.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Den här koppen är Jennifers favorit av den enkla anledningen att hon inte har någon annan modell att välja mellan. Men hon menar att kaffet smakar väldigt bra, och kanske hade den varit hennes favorit hur eller hur 🙂

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Den här söta koppen tillhör min ”svägerska” Emelie.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Den här muggen tillhör min vän Tove. Tove pendlar till jobbet på vardagarna och tycker därför mycket om att sitta ner på helgen och äta frukost i lugn och ro. Som ni ser gillar turkost även i andra sammanhang än på sin favoritmugg 🙂

Åh, jag tycker att det är jätteroligt att ni skickade in era favoritmuggar. Det är också roligt att så många har berättat en liten historia bakom också. Tack för era bidrag!

Kommentera

