#goforthegoal: en färdig målplansch

God morgon kompisar!

Måndag igen. Ny vecka, nya möjligheter. Och vilken vecka sedan. Vi har studiedagar torsdag och fredag vilket innebär att jag får åka till Bokmässan på fredag. Vi stannar över natt och går även på lördagen, det känns lyxigt. Ännu lyxigare är det att jag blir kvar i Göteborg och hänger med Fröken Drivkraft och vår kompis Jerry. Det ser jag fram emot väldigt mycket. Utöver det har jag yogakursen och make-kvällar och lite annat smått och gott som händer i veckan.

Jag kan stolt rapportera att jag klarade av att komma i säng runt 23 i princip samtliga kvällar förra veckan, så även under helgen. Jag har sovit mycket i helgen och jag känner det på min energi. Idag tog jag mig också ut på morgonpromenad och det var väldigt skönt. Mörkt, lite kallt men väldigt uppfriskande. Den här veckan blir det lite mindre träning eftersom jag inte är hemma som vanligt och åker iväg tidigt på morgonen både torsdag och fredag. Jag kan tycka att det är lite väl tidigt att träna och hinna i ordning innan avfärd klockan 07, så jag prioriterar helt enkelt att sova på morgonen. De två, eventuellt tre pass jag får till ser jag till att göra med kvalitet. Det blir prima och jag klappar mig själv på axeln för att jag har tagit mig förbi den känslan som ger dåligt samvete för att jag inte hinner träna mina tänkta pass. Bra så!

Jag skrev ju för ett tag sedan att jag höll på att tillverka en målplansch. Jag tycker att det är ett bra sätt att peppa, motivera och inspirera sig själv de dagar de tar emot. Dessutom blir det väldigt konkret vad det är en strävar efter under året. Min målplansch är färdig nu och i fredags presenterade mina elever sina målplanscher. Ni kan tänka er hur inspirerande det var! Unga, modiga människor med drömmar och visioner som de konkret presenterar inför sina klasskamrater. Jag var väldigt stolt över dem.

20130923-085440.jpgDen som är uppmärksam ser att min header inte ser ut som vanligt. Jag vet faktiskt inte vad som har hänt, men verkar ha problem med mina bilder över huvud taget. Jag kan inte få dem i den storlek jag vill, och ja det tjorvar i allmänhet. Någon som är bra på wordpress som vet att bildutrymmet tar stopp någon gång? Hjälp mottages tacksamt.

Kommentera

