Tacksamhetstisdag och morgongym

God morgon tacksamhetstisdag.

Åh, vad jag är glad att jag har lyckats vända tröttertisdag till tacksamhetstisdag. Jag var trött i morse, boy att jag var. Det kändes som att någon hade slagit mig i huvudet med hårt föremål men jag klev ur sängen och överröstade den röst som säger att jag inte kan. Med raska steg gick jag till gymmet, sjungandes på den svängiga versionen av Proud Mary och rev sedan av ett sjuhelsikes bra pass för bröst och triceps. Tiden gick lite för fort (jag var nog lite seg i kroppen om än bestämd) men jag såg till att genomföra ett pass med kvalitet och när jag lämnade gymmet kände jag mig som a million dollar baby. Åh, känslan efteråt, den är värd allt!

20130924-092107.jpgOch det är just det jag känner tacksamhet inför idag: att jag bestämmer mig och sedan utför. Jag är lagd åt det lite envisa hållet, men jag är inte bara envis utan också bestämd. Det innebär att i de flesta fall när jag bestämmer mig för något så ser jag till att make it happen. Inte alltid, det vore lögn att säga, men ofta. Och jag är väldigt tacksam för att jag är bestämd och för att jag har lärt mig att vända svårigheter till möjligheter.

Dessutom är jag idag väldigt, väldigt tacksam att jag har utvecklat ett bättre tålamod genom att praktisera yoga. Jag skrev förra veckan om sådant jag har lärt mig på mattan och sedan tagit med mig ut i vardagen. Tålamod är sannerligen en sådan stor vinst för mig. Jag kunde lätt bli stressad och irriterad och uppjagad för småsaker tidigare men så är det inte riktigt länge. Jag har ett helt annat lugn i kroppen och att de gigantiskt stora sötpotatisarna jag tillagade till middag igår tog en kvart att skala kändes som en världslig sak. Tack för mitt tålamod!

One thought on “Tacksamhetstisdag och morgongym

Kommentera

