Knasig morgon!

God morgon kompisar.

Idag blev det knasigt hörrni! Jag försov mig, rejält. Jag vaknade en bit efter åtta och då skulle jag ha avverkat intervaller på gymmet och tagit mig till skolan. Jag minns inte om klockan ringde över huvud taget, men jag antar att jag bara har stängt av den och sussat vidare. Det är ju egentligen inte hela världen, men eftersom jag bara har möjlighet att träna två pass den här veckan kändes det lite typiskt att försova sig just idag. Men jag ser det som så att det min kropp behövde var sömn och inte träning och det får helt enkelt bli en vecka när jag gör annat än att träna.

Även om det är något adrenalinkickande att sova sig och vakna i panik tänker jag se till att resten av dagen blir en bra dag. Jag tar djupa andetag, långt ner i magen och fokuserar på att vara närvarande. Dagen bjuder på en lång att göra-lista och för att inte drabbas av alltför mycket stress tar jag en sak i taget. En bra dag sötnosar, det ser vi till att skapa oss idag.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Jag tror att det kommer att krävas stora doser kaffe idag. Hej trött tjej!

Jag vet inte, men jag tror att det bubblade upp en hel del insikter under gårdagens yogaklass. Om det där med vikten av att vara ensam för att kunna höra den inre rösten. Jag vet att ensamhet och tid för sig själv kan vara skrämmande och skapa rastlöshet hos många och därför tänkte jag skriva några rader om det senare idag.

Kram på er!

Kommentera

